اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

تکمیل 40 کتابخانه روستایی مازندران 15 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: برای 40 پروژه نیمه‌تمام کتابخانه روستایی در استان، 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تکمیل 40 کتابخانه روستایی مازندران 15 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، محمداسماعیل امامزاده صبح امروز در جلسه نهضت مطالعه مفید شهرستان نور کتابداری را یکی از مقدس‌ترین مشاغل در نظام اسلامی معرفی کرد و اظهار داشت: کتابداران مشغول انتقال مفاهیم به نسل جوان جامعه هستند.

وی افزود: کشورهایی که به  جایگاه برتر جهان دست یافتند همه  از کتابخانه  به‌عنوان  خانه سوم نام بردند و آن را مکان باشکوه معرفی می‌کنند که عشق، شور و دلدادگی خانه و سازندگی و علاقه‌مندی به کار را توام همراه دارد و رابط بین دو خانه قبلی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران منزل و محل کار را دو خانه اول و دوم عنوان کرد و ابراز داشت: کتابخانه به‌عنوان خانه سوم سبب تقویت و تحکیم بنیان خانواده و انتقال تجربیات مبانی خانواده به دیگران  می‌شود و همچنین این تجربه را به انسان می‌دهد که هیچ گریزی نیست الا خدمت که کتابخانه به افراد شاغل تفهیم می‌کند تا با ضابطه‌مندی بیشتر، مسئولیت‌پذیری بیشتر به کار ادامه دهد.

امامزاده ادامه داد: اسلام از معدود ادیانی است که همه چیز را با شناخت توام می‌کند و حتی عبادت بدون شناخت در اسلام معنا پیدا نمی‌کند، در روایات ما نیز ساعات مطالعه جز عبادت محسوب می‌شود.

وی با بیان ضرورت مدد خیران برای افزایش  فضای کتابخانه‌ها افزود: تاکنون نیز خیران عمدتا وارد شدند و دارند پیش می‌برند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به 40 پروژه کتابخانه روستایی با بالای 35 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی تصریح کرد: این پروژه‌ها در حال حاضر به دلیل عدم اعتبار تعطیل است و نیاز به مساعدت استاندار، فرماندار و دیگر مسئولان دارد.برای تکمیل این پروژه‌ها به 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و با تکمیل آنها 24 هزار متر مربع فضای جدید به کتابخانه‌های عمومی استان اضافه می‌شود.

انتهای پیام/86023/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول