اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مراسم شب شروه در بردخون برگزار شد

با حضور علاقمندان و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر مراسم شب شروه باشکوهی در تالار مفتون مجتمع فرهنگی هنری شهر بردخون برگزار شد.

مراسم شب شروه در بردخون برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شامگاه چهارشنبه در این آیین یکی از پژوهشگران و هنرمندان پیشکسوت استان بوشهر با اشاره به منطقه شعرخیز و شاعر پرور بردخون اظهار داشت: مردم بردخون از گذشته‌های دور با سوز و گداز به شعر علاقه داشته‌اند و از طبعی شاعرانه برخوردار بوده‌اند و همزمان به شروه سرایی می‌پرداخته‌اند.

محمّد صغیری افزود: شروه بیان رنج و درد از عمق وجود شاعر و آمیخته‌ای از شعر و شاعری با آواز خوش و صدای دلنشین در دستگاه شور و در مایه دشتی است که مردم این دیار به آن عشق می‌ورزند.

وی اضافه کرد: مفتون شاعری بود که درد و رنج مردم را به شعر درآورده و این اشعار دست مایه شروه شده است و دردمندانه با سوز و گداز و با عمق وجود آن را اجرا می‌کردند زیرا مردم به شاعران فایز و مفتون که حکایت‌گر درد و رنج مردم بوده‌اند و مردم را به سحر و روح آرام می‌رساند‌ند با عشق نگاه می‌کردند.

صغیری ادامه داد: شروه خوب شروه‌ای است که شعر خوب و جاندار، آهنگ و گرده خوب و همراه با صدای خوب و دلنشین باشد و شروه حکایت شور و زندگی و ناله و صدای شب زنده‌داری است که باید گفت مردم بردخون شروه را انتخاب کرده اند تا مایه آرامش آنان باشد.

‌ ابوذر سلمانی، یونس مرادی، ماندنی سلمانی و محمّد صغیری به اجرای شروه پرداختند که با استقبال بسیار زیاد مردم و علاقمندان به هنر قرار گرفت.

انتهای پیام/66006/ش20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول