اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی دماوند:

برخی بانک‌‏ها در ارائه تسهیلات بانکی کم‌‏کاری می‌‏کنند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: برخی بانک‌‏های عامل در ارائه تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی کم‌‏کاری می‌‏کنند.

برخی بانک‌‏ها در ارائه تسهیلات بانکی کم‌‏کاری می‌‏کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حمیدرضا خلیلی عصر امروز در جلسه مدیران اقتصادی شهرستان دماوند بیان کرد: شهرستان دماوند با تولید 500 هزار تن محصولات کشاورزی،‌ باغی و دامی رتبه نخست استان تهران را از این نظر در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: اگر این عدد را ضرب در یک هزار تومان کنیم که این حداقل قیمت برای هر کیلوگرم تولید محصول در بخش کشاورزی محسوب می‏‌شود، مبلغی معادل 500 میلیارد تومان تولید سرمایه در شهرستان دماوند شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با بیان اینکه بیشتر این تولیدات با حمایت و تسهیلات دولتی انجام می‌گیرد، افزود: درصد زیادی از تسهیلات و اعتبارات شهرستان دماوند به بخش کشاورزی تعلق دارد.

خلیلی افزود: در این زمینه، دو بانک سپه و کشاورزی بیشترین همکاری را برای اعطای تسهیلات به بهره‏‌برداران بخش کشاورزی داشته‏‌اند.

وی ادامه داد: وقتی شورای پول و اعتبار می‏خواهد اعتباری را تقسیم کند، بانک‌های عامل تلاش می‌کنند تا از این بخش سهمی بگیرند و بتوانند از این پول استفاده کنند و پرداخت وام داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند اظهار داشت: ‌ولی وقتی که زمان پرداخت وام می‌شود،‌ در عمل برخی بانک‏‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و با ایجاد موانع بزرگ در ارائه تسهیلات، کم‌‏کاری دارند.

خلیلی با بیان اینکه درآمدهای بخش‌های دیگر تولیدی،‌ خدماتی و صنعتی 30 یا 40 درصد است، تصریح کرد: این در حالی بوده که این درآمد در بخش کشاورزی زیر 10 درصد است.

انتهای پیام/2568/غ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول