اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه دهه مبارک فجر

نمایشگاه نقاشی هنرمندان شاهرودی گشایش یافت

نمایشگاه نقاشی هنرمندان شاهرودی با ارائه 60 اثر در آستانه دهه مبارک فجر گشایش یافت.

نمایشگاه نقاشی هنرمندان شاهرودی گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، نمایشگاه نقاشی استاد مهدی مختاریان عصر امروز در شاهرود برپا شد و وی از هنر ارزشی که توأم با زیبایی است، به عنوان یکی از ابعاد وجودی انسان یاد کرد.

مختاریان اظهار کرد: هنر ارزشی، هنر توأم با زیبایی بوده یکی از ابعاد وجودی انسان، زیبایی‏شناسی است که ودیعه‏ای الهی در انسان محسوب می‏شود.

استاد نقاشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود با بیان اینکه خداوند حس جهان‏شناختی را فقط به انسان عطا کرده است، گفت: هیچ موجودی جز انسان زیبایی را تشخیص نمی‏دهد و انسان، این زیبایی را با شیوه‏های مختلف هنری بیان می‏کند؛ این بیان در نقاشی، تصویری است که از عناصر فرم و رنگ و بافت، همراه با ذوق فردی شکل می‏گیرد.

مختاریان با اشاره به آثار این نمایشگاه اعلام کرد: در این نمایشگاه، حدود 60 اثر از هنرجویان فرهنگسرای مهر و آموزشگاه هنری آفتاب با موضوعات طبیعت، طبیعت بی‏جان، شخصیت، (حیوان) و امور انتزاعی (ذهنی) ارائه شده که در سال جاری آماده شده است.

وی افزود: این هنرجویان در رده سنی 15 تا 40 سال هستند و در گرایش‏های آبرنگ، مداد رنگی، رنگ روغن، سیاه قلم و اکرولیک فعالیت می‏کنند.

مختاریان خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با برپایی این نمایشگاه در جهت ارتقای فرهنگی جامعه شهری‏مان گامی برداریم و هنر را بیشتر به مردم بشناسانیم.

وی یادآور شد: علاقه‏مندان می‏توانند برای بازدید از نمایشگاه از ساعت 16 تا 20 به گالری سیب واقع در فرهنگ‏سرای مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود مراجعه کنند.

مدیرکانون بسیج هنرمندان شاهرود نیز در حاشیه برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد: هنرمندان بسیجی سعی دارند در تمام برنامه‏ها و نمایشگاه‏های هنرمندان شرکت کرده و به آنها خداقوت بگویند.

عباس اعتماد افزود: این کانون آمادگی کامل برای هرگونه همکاری با هنرمندان شهرستان شاهرود دارد و کانون بسیج هنرمندان با آغوش باز آماده پذیرش هنرمندان است.

انتهای پیام/74006/ک30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول