اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای حمل و نقل گلستان:

راه و شهرسازی گلستان برون‎سپاری فعالیت‌ها را عملیاتی کند

رئیس شورای حمل و نقل گلستان گفت: برون‎سپاری و مردم‎محوری و استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی از رویکردهای دولت در راستای پیشرفت کشور است.

راه و شهرسازی گلستان برون‎سپاری فعالیت‌ها را عملیاتی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان گلستان، علی بخش رستمی در دومین جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل گلستان در سال 1392 در محل سالن اجتماعات این اداره کل، اظهار داشت: برون‎سپاری و به کارگیری توانمندی بخش خصوصی در حوزه خدمات‎رسانی به مردم موضوعی بسیار جدی است که وزارت راه و شهرسازی بر آن تأکید دارد.

وی تصریح کرد: دستگاه‎های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نیز باید موج عملیاتی آن را در استان راه بیندازند و گام‎های عملی را بردارند.

رئیس شورای حمل و نقل گلستان با اشاره به اینکه مراحل مکاتبات اداری این اقدام در حوزه‎های مختلف وزارت متبوع در استان در حال انجام است، ادامه داد: لازم است که ما کارگزاران دولت و مدیران این حوزه به رویکردهای وزارتخانه برای اهداف دولت انجام وظیفه کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تأکید کرد: برون‎سپاری و مردم‎محوری و استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی از رویکردهای دولت در راستای پیشرفت کشور است و این نوع نگاه، نگرشی منطقی و معقول است که با توجه به مضیقه‎های مالی، سبب خیر شده است.

رستمی عنوان داشت: ضروری است که به پروژه‎های عمرانی این بخش به عنوان پروژه‎ها و خدمات هزینه، درآمد نگریسته شود، چراکه این مسئله مبین پیگیری جدی این بخش توسط دولت است و توسعه پایدار را رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه همه نگاه‎ها باید به این سمت باشد که از چه مسیر قانونی این مسئله توسط سرمایه‎گذاران خصوصی در حوزه‎های مختلف عملیاتی شود، متذکر شد: با همین نگاه است که باید از سرمایه‎گذار برای سرمایه‎گذاری پروژه‎ها دعوت شود و بسترهای قانونی انجام خدمات توسط بخش خصوصی را فراهم کرد.

رستمی اضافه کرد: نشست‎های ما نیز به این منظور است تا تکالیف حوزه وظیفه‎مندی را مرور کرده و با همفکری و همدلی یکدیگر برای ارائه خدمت به مردم و انجام بهتر رسالت وزارتخانه‎ای گام موثری برداشته شود.

در ادامه این جلسه، هریک از مدیران دستگاه‎های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان گلستان به بیان اقدامات انجام شده برای برون‎سپاری فعالیت‎های خود و پیشنهادات و مشکلات مرتبط با آن پرداختند. ادارات کل حمل و نقل و پایانه‎ها و هواشناسی، بنادر و کشتیرانی، آزمایشگاه مکانیک خاک، راه آهن، حوزه کنترل و نظارت بر پروژه‎های راهسازی و مدیریت فرودگاه‎ها، دستگاه‎های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان گلستان هستند.

انتهای پیام/2307/‌ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول