اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری ماهشهر:

بدنه نیروی انتظامی نیازمند تقویت است

سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر گفت: بدنه نیروی انتظامی نیازمند تقویت بیشتر است.

بدنه نیروی انتظامی نیازمند تقویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، سیدجعفر طباطبایی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان اظهار داشت: گام نخست در توسعه، برنامه‌ریزی و حرکت رو به جلو تأمین امنیت است که نیروی انتظامی در خط مقدم تأمین این امر مهم قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر به امنیت که به عنوان شاخصه مهم و حیاتی برای جامعه به شمار می‌رود خدشه‌ای وارد شود توسعه، سرمایه‌گذاری، آرامش و آسایش از جامعه سلب می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر ماهشهر، نقش نیروی انتظامی را در تأمین امنیت بی‌نظیر و بی‌بدیل عنوان کرد و گفت: امنیت پدیده نامحسوسی است که اگر وجود نداشته باشد نقش و اهمیت لزوم آن بیشتر احساس می‌شود.

طباطبایی در ادامه به مشکلات حوزه امنیت شهرستان بندر ماهشهر اشاره کرد و گفت: این شهرستان با جمعیت نزدیک به 280 هزار نفر، هنوز آثار جنگ و حاشیه‌نشینی را در خود دارد که براساس برآوردهای صورت گرفته حدود یک‌صد هزار نفر حاشیه‌نشینی در این منطقه وجود دارد.

وی با بیان اینکه کارشناسان یکی از دلایل عمده جرائم و مشکلات امنیتی را حاشیه‌نشینی می‌دانند، تصریح کرد: در مناطق حاشیه‌نشین آمار جرم و جنایت نیز بالاست و همین مسئله کار نیروی انتظامی را دوچندان می‌کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر متذکر شد: با وجود این مسائل و گرفتاری‌هایی که در این شهرستان وجود دارد، نیروی انتظامی ماهشهر از چارت سازمانی مناسبی برخوردار نیست.

طباطبایی اذعان داشت: بندر امام خمینی (ره) با بیش از 70 هزار نفر جمعیت تنها دارای یک پاسگاه انتظامی است در حالی که برخی شهرستان‌های جدید‌التأسیس با جمعیتی کمتر از 20 هزار نفر دارای فرماندهی نیروی انتظامی هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید نگاه ویژه‌ای به شهرستان بندر ماهشهر شود، اذعان داشت: روزانه حدود 3 هزار تانکر عراقی و غیر عراقی در این منطقه تردد می‌کنند که هر کدام به مثابه بمبی متحرک هستند.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر در پایان، با بیان اینکه تمام بار تأمین امنیت در منطقه بردوش نیروی انتظامی است، تأکید کرد: باید بدنه این نیروی خدوم و تلاشگر تقویت شود تا شاهد تأمین امنیتی پایدار در منطقه باشیم.

انتهای پیام/72016/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول