اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان خبر داد

برگزاری نخستین دوره مدرسان دانشگاه علمی - کاربردی لرستان

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: نخستین دوره مدرسان با حضور 220 استاد دانشگاه جامع علمی - کاربردی لرستان آغاز شد.

برگزاری نخستین دوره مدرسان دانشگاه علمی - کاربردی لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سعید محمدزاده عصر امروز در نخستین دوره آموزشی مدرسان دانشگاه علمی کاربردی لرستان در خرم‌آباد گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان لرستان از مدرسان استانی برای آموزش این دوره استفاده کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: در عالم هستی نخستین معلم خداست که با خلق موجودات آنها را به مقصد هدایت می‌کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان از پیامبران و انسان به عنوان دومین و سومین معلمان بعد از خداوند یاد کرد و افزود: انسان می‌تواند هم معلم باشد، هم متعلم، چراکه در هر زمان می‌تواند اطلاعات را بگیرد و تربیت شود و هم می‌تواند اطلاعات بدهد و تربیت کند، بنابراین همه ما معلم هستیم.

این مسئول یادآور شد: در آموزه‌های دینی ما به بحث تعلیم و تربیت اهمیت ویژه‌ای داده شده است، به نحوی که در احادیث و روایات به اهمیت این موضوع اشارات فراوانی شده است.

وی به چند اصل در بحث تعلیم و تربیت اشاره کرد و متذکر شد: اصل خدامحوری در بحث تربیت، اخلاص در تربیت، اصلاح خویش برابر دیگران، توکل برخدا، اصل نشانه بودن و نشانه شدن، بی‌تکلف بودن و عدم سخت‌گیری بر دیگران و عقلایی بودن است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان عنوان داشت: به منظور ارتقای سطح علمی و مهارتی مدرسان و مطابق دانش و فناوری روز، این افراد آموزش می‌بینند.

وی اضافه کرد: این آموزش‌ها با حضور همایون روحیان رئیس مرکز امور مدرسان دانشگاه علمی کاربردی کشور به مدت سه روز در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان اضافه کرد: این دوره‌ها به منظور ایجاد زمینه لازم جهت تبادل اطلاعات بین مدرسان دانشگاه علمی کاربردی لرستان در حوزه‌های تخصصی مشترک برگزار شده است.

محمدزاده تصریح کرد: این دوره با حضور 220 استاد دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان به مدت سه روز در خرم‌آباد در حال برگزاری است.

وی افزود: این آموزش‌ها با موضوعاتی همچون اخلاق، نحوه تقویت تدریس، تقویت بازآموزی اطلاعات علمی مدرسان در رشته‌های مختلف در خرم‌آباد از امروز در خرم‌آباد آغاز شده است.

این مسئول یادآور شد: این کلاس‌ها به صورت دو شیفت صبح و عصر در تالار ابن‌سینا شهید رحیمی خرم‌آباد در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: بیش از 20 هزار و 500 دانشجو در رشته‌های مختلف کاردانی و کارشناسی در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

محمدزاده تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود، بهمن ماه امسال بیش از 5 هزار دانشجوی جدید در مراکز دانشگاه علمی کاربردی لرستان پذیرش شوند.

انتهای پیام/85001/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول