اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

ساخت مساجد سازگار با محیط زیست پیگیری می‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بحث مساجد سازگار با محیط زیست را قابل پیگیری دانست و گفت: عناصر طبیعت باید در مسجد زنده و پایدار باشد.

ساخت مساجد سازگار با محیط زیست پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین معصومه ابتکار در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مجمع جهانی شهر اسلامی با سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در راستای داشتن شهرهای با شاخص‌های اسلامی کم کار شده است و شهرهای ایران از هنر و معماری و معنویت و اخلاق اسلامی فاصله دارد و برای رسیدن به شهر قابل زیست با معیارهای اسلامی و ارزشی باید تلاش جدی به خرج داد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: باید تجربیات گذشته شهرسازی را مورد نقد و بررسی قرار داده و به سمت ایجاد شهرهایی با جلوه‌های هنر و معنویات و الهام‌بخش برویم.

وی بیان داشت: شهر طیب باید شاخص و الگوی شهر سالم و دارای آب سالم، خاک سالم و هوای سالم و قابل زیست باشد و در فرهنگ ایران و اسلامی ما همواره بر این موضع تأکید جدی شده است.

ابتکار بحث مساجد سازگار با محیط زیست را قابل پیگیری دانست و گفت: مساجد سازگار با محیط زیست دارای شاخص‌های زیست محیطی پاک و الگوی مصرف انرژِی، آب، بازیافت و پسماند است و باید به گونه‌ای باشد که عناصر طبیعت در مسجد زنده و پایدار باشد.

معاون رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد تحولاتی که به عنوان شهر اسلامی در قزوین رخ خواهد داد الگویی برای سایر شهرهای ایران، به خصوص شهرهای بزرگ و همچنین برای سایر کشورهای مسلمان در جهان باشد.

ابتکار در پایان گفت: قزوین استانی پیشگام و پیشتاز در پرداختن به مسائل اجتماعی، علمی، بهداشتی و محیط زیستی است و تلاش دست‌اندرکاران برگزاری اجلاس مجمع جهانی شهر اسلامی قابل تقدیر است.

انتهای پیام/2667/غ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول