اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای عالی استان‌های کشور:

نمایندگان مجلس تعامل خوبی با شوراها ندارند

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی ما را رقبای خود می دانند و تامل خوبی با شوراها ندارند.

نمایندگان مجلس تعامل خوبی با شوراها ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابراهیم ولی‌شیخ‌زاهد عصر امروز در سومین اجلاسیه شورای اسلامی استان مازندران اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بازویی برای رفع مشکلات استانی و شهرستانی هستند.

وی با اشاره به اینکه راه دسترسی شوراییان با نمایندگان مجلس آسان است، افزود: اعضای شورای شهرها می‌توانند با هماهنگی نمایندگان مجلس به رفع مشکلات ناحیه خود گام بردارند و مراتب را با پیگیری از شورای استان به شورای عالی استان‌ها برسانند.

این مسئول روند ورود نمایندگان شوراها در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی را آسان دانست و ادامه داد: نمایندگان شورای شهرستان‌های مختلف می‌توانند با ارائه طرح‌های خود در کمیسیون مجلس برای اجرایی شدن آن تلاش کنند.

شیخ زاهد با بیان اینکه انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها با حضور 70 هزار نفر از نمایندگان شورای شهرهای کشور برگزار شد، تصریح کرد: با تلاش و همکاری اعضای شورای استان توانستم با اعلام آمادگی پنج کاندیدا برای این مسئولیت به عنوان نائب رئیس شورای عالی استان‎ها انتخاب شوم.

وی حجم فعالیت در دبیرخانه شورای عالی استان‌ها را زیاد دانست و گفت: با همکاری و مشارکت رئیس شورا تعداد نفراتی که در معاون مالی و پارلمانی فعالیت می‌کردند از دو نفر به چهار نفر افزایش یافت.

نائب رئیس شورای عالی استان‌های کشور ناهماهنگ بودن اعضای شورای عالی و دولت گذشته را از دلایل ناموفق بودن و بی‌توجهی به نهاد شورا دانست و افزود: چمران رئیس شورای عالی استان‌ها بر انتخاب فردی مناسب برای برقراری ارتباط و هماهنگی با دولت تاکید کرد تا از این طریق بتوانیم با دریافت بودجه و اعتبار در رفع مشکلات فائق آئیم.

شیخ زاهد با بیان اینکه شوراییان منتخب مردم و در پارلمان محلی فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: وظیفه ما نظارت بر فعالیت سایر دستگاه‌ها در رفع امور مردم است.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی ما را رقبای خود می دانند و تامل خوبی با شوراها ندارند.

 نائب رئیس شورای عالی استان‌های کشور اذعان داشت: شوراها برای فعالیت مطلوب نیازمند ردیف بودجه‌ای مناسب هستند.

وی افزود: لازم است اعضای شورای شهرستان‌ها با نمایندگان مجلس حوزه‌های خود در تصویب اعتباری ویژه شوراها همت کنند و با رای مثبت این طرح را مصوب کنند.

انتهای پیام/86006/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول