اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فجر انقلاب/185

ذاکراستقامتی: نخبگان خمام دهه فجر تجلیل می‌شوند

نماینده عالی دولت در خمام گفت: برای نخستین بار نخبگان فرهنگی، علمی، ورزشی و بسیجی خمام در دهه فجر تجلیل می‌شوند.

ذاکراستقامتی: نخبگان خمام دهه فجر تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از خمام، حسین ذاکراستقامتی عصر امروز در جلسه‌ ستاد دهه‌ مبارک فجر این شهر شکل‌گیری انقلاب اسلامی را بر مبنای رهبری و ولایت‌فقیه دانست.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی موجب شکوفایی فرهنگ و تولد دوباره اسلام ناب محمدی (ص) شده و در آن خودباوری دیده می‌شود که منجر به نهضت علمی و امید به آینده شد. 

*جایگاه برتر ایران در دنیا از برکات انقلاب 

نماینده‌ عالی دولت در خمام، شکوفایی علم و دانش هسته‌ای ایران را از برکات وجود انقلاب خواند و افزود: در برخی از رشته‌های نوین خاورمیانه و حتی دنیا در جایگاه برتر قرار گرفته‌ایم که از برکات انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به شکل‌گیری گفتمان دینی و توزیع عادلانه و متوازن عدالت در انقلاب اسلامی، یادآور شد: در انقلاب اسلامی مقابل ظلم تنها گفتمان ایمان، جهاد و شهادت باقی می‌ماند. 

*ایران پرچمدار بیداری اسلامی در خاورمیانه است

ذاکراستقامتی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس شهدای ما ایثارگونه در خدمت جامعه هستند، گفت: شهدا برای تثبیت انقلاب از جان خود گذشتند.

وی افزود: انقلاب اسلامی در دهه‌ سوم خود منجر به بیداری اسلامی در خاورمیانه شد و در بسیاری از کشورهای اسلامی با تاثیرپذیری از انقلاب ایران بیداری اسلامی شکل گرفته است.

بخشدار خمام، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پرچمدار بیداری اسلامی در خاورمیانه و دنیا دانست. 

*تجلیل از نخبگان فرهنگی، علمی، ورزشی و بسیجی خمام 

وی با اشاره به 14 بهمن‌ روز فناوری فضایی ادامه داد: برای نخستین بار از نخبگان فرهنگی، علمی، ورزشی و بسیجی بخش خمام در مراسمی تجلیل به‌عمل می‌آید.

ذاکراستقامتی، از دستگاه‌های ورزش و جوانان، دانشگاه و شهرداری این‌شهر خواست تا برای شناسایی نخبگان و تجلیل از آنها مشارکت داشته باشند و پیگیری این مراسم را به کمیته‌ دانشجویی واگذار کرد. 

*استفاده حداکثری از دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری پرشور برنامه‌های دهه فجر

وی هدف از ستاد دهه‌ فجر خمام را پرشورتر برگزار شدن این دهه با بهره‌گیری از برنامه و ابتکارات دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد.

بخشدار خمام، از دستگاه‌ها خواست تا آمارهای قیاسی، توصیفی و شاخص‌های خود را برای تدوین در کتابچه‌ ویژه‌ دهه‌ فجر ستاد بخش خمام در سال 92 ارائه کنند.

وی خواستار بهره‌گیری از تمام امکانات موجود دستگاه‌ها برای برگزاری مراسم دهه فجر شد و خاطرنشان کرد: پرشکوه‌تر برگزار شدن مراسم دهه‌ فجر نیاز به تلاش بیشتر دارد. 

* احیای کمیته‌های دانشجویی، کودک و نوجوان و فناوری اطلاعات احیا

ذاکراستقامتی به احیا و تشکیل کمیته‌های 12گانه با موضوعاتی مانند کمیته‌ دانشجویی، کارگری، بسیج، کودک و نوجوان، ورزش و جوانان، مشارکت‌های مردمی، اصناف و بازاریان، روستایی و عشایری، فناوری اطلاعات، فضاسازی و تزئینات شهری، فرهنگی و هنری و دانش‌آموزی اشاره کرد.

وی گفت: کمیته‌های مانند کمیته‌ دانشجویی، کودک و نوجوان، فرهنگی و هنری، کارگری و فناوری اطلاعات برای نخستین بار در بخش خمام دایر می‌شوند که هر یک برنامه‌های خاصی را در این دهه به خود اختصاص می‌دهند.

 *اولویت رسیدگی بهتر به خواست ارباب رجوع 

نماینده عالی دولت در خمام با اشاره به دستور استاندار گیلان مبنی بر خدمتگزاری بهتر به مردم، از مدیران دستگاه‌های اجرایی بخش خمام خواست تا از برگزاری جلسات و بازدیدهای میدانی در صبح‌ها خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران به منظور رسیدگی بهتر به خواست و تکریم ارباب رجوع جلسات خود ‌را پس از ساعات اداری برگزار کنند. 

*پیاده‌روی مسئولان شهری در روز هوای پاک

ذاکراستقامتی روز 12 بهمن ماه را از نظر رویداد تقویم و ورود حضرت امام (ره) به ایران روز پاک خواند و تصریح کرد: باید شهر، مساجد و مزار شهدا پاکیزه و عطرافشانی شده و تردد خودروها کاهش یابد.

وی پیاده‌روی مسئولان شهری را برای حضور در مدارس به دلیل برگزاری جشن زنگ انقلاب و اجرای مسابقه‌ دوچرخه سواری را پیشنهاد کرد.

به گزارش فارس، در جلسه مذکور به برگزاری مسابقات ورزشی، رژه‌ موتوری و خودرویی، دیدار با خانواده‌ معظم شهدا، برگزاری یادواره‌ شهدا و غبارروبی از مزار آنها، نورافشانی و سردادن شعار الله‌اکبر، راهپیمایی، افتتاح چندین پروژه و احداث مسکن روستایی اشاره شد.

انتهای پیام/2300/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول