اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سازمان سنجش آموزش کشور در فارس خبر داد

رقابت 61 هزار داوطلب استان فارس در آزمون کارشناسی ارشد

نماینده سازمان سنجش آموزش کشور در فارس گفت: امسال در این استان 61 هزار و 600 نفر در آزمون کارشناسی ارشد شرکت می‌کنند.

رقابت 61 هزار داوطلب استان فارس در آزمون کارشناسی ارشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید محسن تقوی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال برای نخستین سال، آزمون کارشناسی ارشد سراسری علاوه بر شیراز، در سه شهر فسا، جهرم و کازرون نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: آزمون کارشناسی ‌ارشد سال 93 و نخستین مرحله از نوزدهمین دوره المپیاد علمی کشور، روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه شانزدهم، هفدهم و هجدهم بهمن ماه جاری در شهرهای شیراز، کازرون، فسا و جهرم، برگزار می‌شود.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز با بیان اینکه در این دوره از آزمون، متقاضیان ورود به دوره‌های تحصیلات تکمیلی در 142 رشته‌گرایش با یکدیگر رقابت می‌کنند، گفت: 136 رشته‌گرایش از این موارد متمرکز است و داوطلبان برای دریافت کارت ورود به آزمون باید یک‌شنبه 13 بهمن به پورتال سازمان سنجش مراجعه کرده و کارت خود را پرینت کنند.

تقوی با بیان این که امسال ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه‌های فارس یک‌هزار و 950 نفر است، خاطرنشان کرد: تعداد کل متقاضیان ورود به دوره‌های کارشناسی ارشد در کشور 950 هزار نفر و در استان فارس 61 هزار و 600 نفر است.

وی خاطرنشان کرد: 10 درصد پذیرش دانشگاه‌ها نیز از میان داوطلبان ممتاز و استعدادهای درخشان است که با احتساب این تعداد، ظرفیت پذیرش دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه‌های فارس در سال 93 به بیش از 2 هزار نفر می‌رسد.

به گفته وی، امسال در آزمون دکتری این استان حدود 410 نفر پذیرش می‌شوند.

مدیر حوزه ریاست دانشگاه شیراز نیز در این جلسه گفت: به دلیل گسترش سیستم دیجیتال بسیاری از تحقیقات و مطالعات اساتید و دانشجویان دانشگاه شیراز در خارج از فضای مرسوم فیزیکی انجام می‌شود.

ابراهیم گشتاسبی‌راد تفکیک برخی کتابخانه‌های دانشگاهی را بنا به تقاضای خود دانشجویان و در راستای ایجاد فضایی مناسب برای استفاده از حجاب راحت‌تر توسط دانشجویان دختر برشمرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز نیز در این جلسه بر لزوم تعامل با رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: از هر گونه نقد و نظر اصحاب رسانه در مورد فعالیت‌های دانشگاه شیراز استقبال می‌کنیم.

زهره عظیمی افزود: خبرنگاران چشم بیدار اجتماع هستند و ما ضمن تعامل با تمام رسانه‌ها و خبرنگاران، سیستمی برای ارزیابی و قدردانی از خبرنگاران فعال‌تر حوزه دانشگاه راه‌اندازی خواهیم کرد.

انتهای پیام/2448/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول