اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار کاشان:

دستاوردهای انقلاب اسلامی با هیچ انقلابی قابل مقایسه نیست

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کاشان، دستاوردهای انقلاب اسلامی را غیرقابل مقایسه با دیگر انقلاب‌های صورت گرفته در دنیا دانست.

دستاوردهای انقلاب اسلامی با هیچ انقلابی قابل مقایسه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، هادی اکبری عصر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح دستاوردهای مختلف مادی و معنوی انقلاب اسلامی اظهار داشت: بر اساس شاخص‌های معنوی و واقعی فرهنگی و سیاسی دستاوردهای انقلاب اسلامی با هیچ انقلاب و پارادایمی در دنیا قابل مقایسه نیست.

وی لزوم بازنگری در زمینه شاخص‌های دستاوردهای انقلاب افزود: همانگونه که غربی‌ها در حوزه طبیعی و مسائل مادی شاخصه های توسعه را دگرگون کردند ما نیز باید در زمینه شاخص‌های دستاوردهای انقلاب بازتعریف داشته باشیم.

به گفته وی انقلاب اسلامی در مقایسه با دیگر انقلاب‌های دنیا بسیار کم‌هزینه‌تر به دست آمده اما مهم‌ترین و بزرگترین دستاورد بی‌نظیری که به همراه داشته، به زانو درآوردن آمریکا به عنوان ابرقدرت دنیاست.

جانشین ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در کاشان با اشاره به طرح و ترویج تفکر امام(ره) در دنیا خاطرنشان کرد: در عصری که با مدیریت دو تفکر کاپیتالیسمی و کمونیستی تمام سازوکارهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دنیا به بن‌بست رسید، اندیشه امام راحل که همان اندیشه اسلام ناب بود به عنوان تفکر برتر مطرح شد و بیش از آنکه در کشور ما تأثیر گذارد ابتدا در بین کشورهای اسلامی و سپس در بین دانشمندان و اقشار فرهنگی جامعه غرب نفوذ کرد و عصر جدید به عصر امام خمینی(ره) نامگذاری شد.

وی انقلاب اسلامی را انقلاب فرهنگی در ابعاد فراملی توصیف و تصریح کرد: با گشودن دریچه معنویت توسط امام(ره) جهان از ورطه بن‌بستی خارج شد و در بسیاری از متفکران دنیای غرب حیات معنوی و گرایش به اسلام شیعی ایجاد شد.

اکبری تأکید کرد: با توجه به اینکه پشتوانه ایدئولوژیک انقلاب اسلامی برگرفته از فقه متعالی اسلام و اهل بیت(ع) است و از سویی دیگر به علت غنی بودن تفکر امام راحل، نگران زوال و انحراف آن نیستیم اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد و آیت‌الله کاشانی نیز در موضوع ملی شدن صنعت نفت به آن اشاره داشتند، این است که پیروزی نهضت از نگهداری و پایداری آن آسانتر است.

انتهای پیام/2406/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول