اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مازندران در دهمین بهار انقلاب/30

رونمایی از سند توسعه کشاورزی در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه با رونمایی از سند توسعه کشاورزی مازندران شاهد تحول اساسی در صنعت کشاورزی مازندران می‌شویم از افتتاح بیش از 67 پروژه تولیدی و زیر بنایی در استان مازندران خبر داد.

رونمایی از سند توسعه کشاورزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا عظیمی بعد از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان مازندران با مقایسه میزان تولیدات محصولات کشاورزی مازندران در بعد و قبل از انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: در دوران قبل از انقلاب اسلامی وابستگی شدیدی به واردات محصولات کشاورزی داشتیم.

وی تصریح کرد: بیشتر مواد غذایی و کشاورزی ما وارداتی بود و ایران بازار بسیار خوبی برای واردات کالاهای کشاورزی بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه در تولید محصولات کشاورزی به مرز خودکفایی رسیدیم، خاطر نشان کرد: در دو سالی که کشور با تحریم شکننده‌ای مواجه بود در تامین اقلام کشاورزی مشکلی وجود نداشت و به دلیل خودکفایی و تامین تولید داخل به اندازه نیاز حتی نگرانی از کاهش قیمت برخی محصولات کشاورزی نیز در کشور وجود داشت.

این مسئول در ادامه از افتتاح بیش از 67 پروژه در بخش کشاورزی مازندران خبر داد و گفت: این پروژها در دو بخش تولید و زیربنایی با اعتباری حدود 507 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: 38 پروژه که در ایام دهه فجر در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد پروژه‌ی تولیدی است که 385 میلیارد ریال اعتبار برای بهره‌برداری این پروژه‌ها هزینه شد.

وی بیان داشت: در بخش زیربنایی در مازندران 29 پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که اعتباراین پروژه‌ها 149 میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه از افزایش تولید محصولات جهاد کشاورزی مازندران خبر داد و گفت: با افتتاح و بهره‌برداری این طرح‌ها 4 هزار 600 تن به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی مازندران اضافه می‌شود.

وی اضافه کرد: با افتتاح این پروژه‌ها برای بیش از 200 نفر در سطح استان مازندران ایجاد اشتغال می‌شود که یک‌هزار و 900 روستا با 12 هزار خانوار از این طرح‌ها بهره‌برداری می‌کنند.

عظیمی در ادامه مهم‌ترین برنامه جهاد کشاورزی مازندران را رونمایی از سند جامع توسعه کشاورزی مازندران اعلام کرد و گفت: با رونمایی و اجرای سند توسعه کشاورزی مازندران تحول اساسی در تولید محصولات کشاورزی مازندران ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سند جامع کشاورزی مازندران برنامه بلندمدت، کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای ایجاد رونق اساسی در بخش تولید محصولات کشاورزی مازندران دیده شد که ظرفیت کار کشاورزی در مازندران را به همراه بهره‌وری مناسب افزایش می‌دهد.

این مسئول برنامه‌ریزی برای زهکشی زمین‌های زراعی که به دلیل زیر آب بودن در بخشی از فصول سال قابل بهره‌برداری نیستند را جزو برنامه محوری این سند اعلام کرد و گفت: با اجرای شدن این سند بیش از 200 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران که در 6 ماه از سال در زیر آب قرار دارند برای بهره‌برداری در کل سال به چرخه تولید کشاورزی مازندران باز می‌گردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره دیگر قابلیت‌های این سند ساده‌سازی خدمات فنی به ارباب رجوع اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی سامانه GIS مکان‌های قابل بهره‌برداری برای فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری و یا هر فعالیتی در راستای کشاورزی با هزینه بسیار کم مشخص می‌شود.

وی در پایان گفت: افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و نیز افزایش تولیدات کشاورزی نیز در این سند پیش‌بینی شد.

به گزارش فارس، قرار است سند جامع کشاورزی مازندران در دومین روز از ایام دهه فجر در مازندران رونمایی شود.

انتهای پیام‌/86004/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول