اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط پلیس فارس

دو شبکه قاچاق تسلیحات غیرمجاز منهدم شد

فرمانده انتظامی فارس از شناسایی و انهدام دو شبکه قاچاق تسلیحات و کشف 49 سلاح غیرمجاز از قاچاقچیان در این استان خبر داد.

دو شبکه قاچاق تسلیحات غیرمجاز منهدم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی استان فارس، سردار  سیروس سجادیان اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی ایران و هم‌مرز بودن با برخی از کشورهای منطقه، سبب شده کشورمان در موقعیت ترانزیت اسلحه در منطقه خاورمیانه قرار گیرد و در فارس نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی، اقلیمی، عشیره‌ای، معیشتی مانند دامداری و ...، باعث تمایل برخی افراد به داشتن سلاح در این استان شده است.

وی ادامه داد: همین امر سبب شده برخی افراد سودجو به انگیزه کسب منافع مادی، با راه‌اندازی شبکه قاچاق تسلیحات غیرمجاز، اقدام به توزیع سلاح غیرمجاز در شهرستان‌های استان فارس کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: با توجه به گسترش دامنه مصادیق اسلحه و مهمات غیر مجاز و ظهور جرائمی نظیر اقدامات تبهکارانه، قدرت‌نمائی، شرارت، نزاع‌های مسلحانه، سرقت‌های مسلحانه، گروگان‌گیری، راهزنی و شیوع خشونت‌های خانوادگی، ‌پلیس فارس جمع‌آوری سلاح غیرمجاز و برخورد با شبکه قاچاق تسلیحات غیرمجاز را در دستور کار خود قرار داده است.

سجادیان در ادامه گفت: در این راستا ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان فارس با انجام اقدامات اطلاعاتی دو شبکه قاچاق تسلیحات غیرمجاز را شناسایی و حرکات اعضای این دو باند را زیر نظر قرار دادند.

وی اضافه کرد: ماموران متوجه شدند اعضای این دو شبکه قصد دارند دو محموله اسلحه از استان‌های غربی کشور را به استان فارس انتقال و آن را در اختیار توزیع‌کنندگان قرار دهند.

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: با اقدامات اطلاعاتی انجام شده، نخستین محموله در حالی‌که در یک خودرو زانتیا جاسازی و توسط یک خودرو پ‍ژو 405 اسکورت می‌شد وارد شیراز شد و ماموران برای متوقف کردن خودرو وارد عمل شدند.

سجادیان گفت: در اقدامی سریع خودرو توسط ماموران متوقف و در بازرسی از آن 28 اسلحه شکاری غیرمجاز کشف شد.

وی ادامه داد: پس از آن، شناسایی و توقیف محموله دوم در دستور کار قرار گرفت و ماموران متوجه ورود این محموله به این استان شدند که با زیر نظر قرار دادن قاچاقچیان، مشخص شد محموله در یک منزل مسکونی واقع در شهرستان مرودشت تخلیه شده است.

فرمانده انتظامی فارس ابراز داشت: ماموران در یک عملیات منسجم از محل بازرسی و ضمن دستگیری سرشبکه باند 21 سلاح شکاری غیرمجاز را در آن محل کشف کردند.

سجادیان افزود: در این مورد چهار خودرو سواری (یک خودرو زانتیا، سه خودرو پژو 405) توقیف و سه نفر دستگیر که یکی از آنها اهل استان فارس و دو نفر دیگر اهل و ساکن ارومیه هستند.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: به منظور ایجاد امنیت مطلوب برای شهروندان، برخورد با قاچاقچیان سلاح و شناسائی مناطق آلوده به سلاح غیرمجاز در دستور کار ماموران انتظامی فارس قرار دارد و دارندگان سلاح غیرمجاز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/2448/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول