اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما:

56 درصد جوانان ایرانی به اینترنت علاقمند هستند

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما گفت: 56 درصد جوانان ایران به استفاده از بازی‌های رایانه‌ای و اینترنت در اوقات فراغت خود علاقمند هستند.

56 درصد جوانان ایرانی به اینترنت علاقمند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عبدالکریم خیامی بعد از ظهر امروز در نشست هماهنگی و هم‌اندیشی استادان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی این استان در خصوص سبک زندگی و رسانه که در سالن جلسات دانشکده پرستاری و مامایی این دانشگاه برگزار شد، با تأکید بر ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای خانواده‌ها اظهار کرد: 56 درصد جوانان ایران به استفاده از بازی‌های رایانه‌ای و اینترنت در اوقات فراغت خود علاقمند هستند.

وی افزود: مدت زمان فراگیر شدن رادیو و استفاده اکثریت مردم جامعه از آن 38 سال طول کشید که این مدت در مورد تلویزیون 14 سال و در مورد اینترنت فقط چهار سال بود.

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما ادامه داد: سال 73 با گذشت یک سال از ورود اینترنت به ایران 250 نفر در کشور از آن استفاده می‌کردند که این آمار در سال 84 به 15 میلیون نفر و در سال 88 به 32 میلیون نفر رسید.

خیامی با بیان اینکه بیش از 70 درصد مردم ایران اوقات فراغت خود را در منزل به رادیو و تلویزیون اختصاص می‌دهند، عنوان کرد: سالانه سه تا چهار هزار نسخه بازی رایانه‌ای در جهان تولید می‌شود و بیش از 30 میلیون نفر بخشی از اوقات فراغت خود را با این بازی‌ها پر می‌کنند.

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما تصریح کرد: افزون بر 10 درصد این آمار و معادل حدود سه میلیون نفر بین چهار تا هفت ساعت از زندگی روزمره خود را به این کار می‌پردازند.

وی با اشاره به تأثیرات منفی استفاده نامناسب از فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای بیان کرد: 15 درصد کاربران اینترنت در ایران دارای سنین کمتر از 15 سال هستند و در چنین شرایطی ارتقای سواد رسانه‌ای برای عموم و خانواده‌ها و انتقال اطلاعات مربوط به کارکردهای رسانه به عموم مردم ضرورت دارد.

انتهای پیام/77011/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول