اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی همدان:

سهمیه همدان از ماشین‌آلات کشاورزی 53 دستگاه کمباین است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: سهم همدان از سهیمه در نظر گرفته شده برای تأمین ماشین‌آلات کشاورزی در کشور، 53 دستگاه کمباین است.

سهمیه همدان از ماشین‌آلات کشاورزی 53 دستگاه کمباین است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا ابراهیمی ظهر امروز در جلسه کارگروه امور اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی شهرستان همدان اظهار داشت: به علت استفاده از کمباین‌های فرسوده و از رده خارج شده در سال جاری استان همدان 11 درصد ریزش محصول گندم در زمان برداشت داشت.

وی گفت: برای تجهیز و تأمین ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی 36 میلیارد تومان اعتبار معادل 4.8 درصد از سهمیه کشور به استان همدان تخصیص یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: مقرر شده 10 هزار تراکتور و 500 دستگاه کمباین توسط کارخانجات کشور تامین شود.

وی افزود: سهم همدان از این میزان 53 دستگاه کمباین معادل 10 درصد سهمیه کمباین کشور است.

ابراهیمی ادامه داد: اگر تا ابتدای اسفندماه اعتبارات تخصیص یافته را جذب نکنیم نه تنها سهمیه همدان از دست می‌رود بلکه در درازمدت نیازمند استان‌های دیگر خواهیم شد.

وی با اعلام اینکه 12 درصد از 36 میلیارد تومان سهمیه تجهیز و تامین ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی به شهرستان همدان تعلق دارد، خاطرنشان کرد: با جذب اعتبار در نظر گرفته در موعد مقرر می‌توانیم میزان سهمیه را به 45 میلیارد تومان برسانیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: بدین ترتیب می‌توان معیار و ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان را که در حال حاضر با میانگین کشور برابری می‌کند، را ارتقا داد.

وی بیان داشت: شهرستان همدان تاکنون 22.8 درصد از اعتبار مورد نظر را جذب کرده و به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشرو در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول