اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زمینه پیاده‌سازی مدیریت سبز

دستگاه‌های اجرایی قزوین ارزیابی می‌شوند

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: دستگاه‌های اجرایی در زمینه پیاده‌سازی مدیریت سبز ارزیابی می‌شوند.

دستگاه‌های اجرایی قزوین ارزیابی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیاوش شمسی‌پور ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در سالن باغستان سازمان جهادکشاورزی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی در زمینه پیاده‌سازی مدیریت سبز ارزیابی می‌شوند.

شمسی‌پور افزود: طبق ماده 190 قانون برنامه پنجم توسعه مصوبه سال 89 تمام دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند برای کاهش اعتبارات هزینه‌ای دولت، اعمال سیاست‌های مصرف بهینه منابع پایه و محیط زیست برای اجرای برنامه مدیریت سبز شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه و تجهیزات کاهش مواد زائد و بازیافت آنها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: این طرح در دولت‌های قبلی زمانی با عنوان دولت سبز پیگیری شد و بعد از آن چند سالی مسکوت ماند تا اینکه دولت دوباره بر آن شد تا نظام مدیریت سبز را در دستگاه‌های اجرایی پیگیری کند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: موضوع مدیریت سبز حتی در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی جدی گرفته شده است و 15 امتیاز از عملکرد ارزیابی سالیانه دستگاه‌های دولتی به این موضوع اختصاص یافته است.

شمسی‌پور سپس به اقدامات انجام شده اداره کل حفاظت محیط زیست استان در ارتباط با مدیریت سبز اشاره کرد و گفت: مکاتبه با معاونت برنامه‌ریزی استانداری در خصوص اعلام موضوع مدیریت سبز، تشکیل کارگروه مدیریت سبز استان و معرفی نماینده از سوی اداره کل به انجمن مدیریت سبز ایران از جمله اقدامات این اداره کل در این رابطه بوده است.

وی مکاتبه با ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص معرفی نماینده تام‌الاختیار برای اجرایی کردن موضوع، ارسال آیین‌نامه اجرایی ماده 190 و برنامه اجرایی مدیریت سبز به ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان و برگزاری دوره آموزشی مدیریت سبز برای تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان با هماهنگی معاونت آموزش و پژوهش استانداری را از جمله اقدامات انجام شده اداره کل حفاظت محیط زیست استان در ارتباط با مدیریت سبز عنوان کرد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: مدیریت سبز مدیریتی است که با نگاهی منطقی و هوشمندانه به فعالیت و مصارف (انرژی، آب، کاغذ و مواد مصرفی) برای تولیـدات و خدمات بهینه شده باشد و حفاظت از محیط زیست در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار جامعه مورد تأکید قرار گیرد.

انتهای پیام/2667/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول