اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد

توسعه صنعت گردشگری آذربایجان غربی به واسطه سرمایه‌گذاران

استاندار آذربایجان غربی گفت: تامین و توسعه صنعت گردشگری در آذربایجان غربی نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

توسعه صنعت گردشگری آذربایجان غربی به واسطه سرمایه‌گذاران

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه قربانعلی سعادت ظهر امروز در کارگروه توسعه گردشگری آذربایجان غربی که در سالن همکف ساختمان استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی برای توسعه گردشگری الزامی است،‌

وی افزود: از جمله ضعف‌های موجود در این بخش عدم وجود امکانات زیربنایی در مناطق گردشگری و  امکانات رفاهی بین جاده‌ای در استان است که باید مورد توجه و رسیدگی قرار گیرند.

سعادت منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو را یکی از فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری در استان دانست و ادامه داد: داشتن چشمه‌های آبگرم، مناظر زیبای حاشیه رودخانه ارس و جاذبه‌های طبیعی فراوان از جمله مزایای منطقه آزاد ماکو هستند که مورد غفلت واقع شده‌اند و باید با معرفی این پتانسیل‌ها ورود سرمایه‌گذاران را به این منطقه هموار کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر سرمایه‌گذاری موثر در بخش‌های مختلف استان، گفت: آسیب شناسی سرمایه‌گذاری و تشکیل کمیسیونی برای بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان از اولویت‌ها است.

سعادت بر لزوم شناسایی مشکلات و موانع موجود در مسیر توسعه گردشگری تاکید کرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید با تعامل  و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط چالش‌های حوزه گردشگری را شناسایی و گزارش آن را در کار گروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارائه کنند.

سعادت ادامه داد: صنعت گردشگری نیاز به سرمایه‌گذاری خصوصی داشته و 58 منطقه گردشگری شناسایی شده است.

وی در خصوص طبیعت منطقه تجاری آزاد ماکو، خاطرنشان کرد: این منطقه از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار بوده که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌توان تا حد قابل توجهی گردشگر جذب کرد.

انتهای پیام/61007/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول