اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد دماوند خبر داد

موافقت با ایجاد نخستین دانشکده دانشگاه آزاد دماوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند گفت: با پیگیری مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، با تصویب نخستین دانشکده در این دانشگاه موافقت شد.

موافقت با ایجاد نخستین دانشکده دانشگاه آزاد دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، محمود صفری بیان کرد: با موافقت معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، یک دانشکده فنی و مهندسی به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی دماوند افزوده و این واحد نوپا صاحب نخستین دانشکده خود شد.

وی افزود: در دانشکده علوم فنی و مهندسی، رشته‏‌های مرتبط نظیر برق قدرت، الکترونیک، مکانیک  و صنایع ارائه می‌شود.

صفری اظهار کرد: هم‌‏اکنون حدود 13 هزار نفر دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند تحصیل می‌کنند و این واحد دانشگاهی در شرق استان تهران با 110 عضو هیئت علمی و 750 عضو حق‌التدریس از دانشگاه‏‌های شاخص و برتر منطقه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند همچنین از تصویب رشته‌های جدید در این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: رشته‌های جدید کارشناسی پیوسته رباتیک و مهندسی نفت با گرایش مخازن هیدروکربنی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند به تصویب رسید.

وی اضافه: با تصویب این رشته‌‏ها، تعداد رشته‌های این واحد دانشگاهی، به 57 رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارشد رسید.

صفری گفت: به منظور گسترش رشته‌ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تلاش مستمری برای ایجاد رشته‌های جدید و امکانات لازم به منظور جذب دانشجو صورت گرفته است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند نیز اظهار داشت: راه‌‏اندازی رشته‌های جدید دیگری در مقطع دکترا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند به شورای گسترش وزرات علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد شده است.

لیلا فضلی افزود: با توجه به شرایط مطلوب علمی و آموزشی در این دانشگاه، امید است در آینده نزدیک این رشته‌ها نیز تصویب و ابلاغ شود.

انتهای پیام/2568/صا/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول