اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دو هفته اخیر صورت گرفت

اجرای طرح آزمون سنجش استاندارد 250 وسیله توزین در کهگیلویه

مسئول نمایندگی استاندارد کهگیلویه با اشاره به اجرای طرح سنجش استاندارد وسایل توزین در شهرهای دهدشت و سوق گفت: بیش از 95 درصد وسایل توزین مورد سنجش در این طرح، تأیید استاندارد شدند.

اجرای طرح آزمون سنجش استاندارد 250 وسیله توزین در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سپهدار حقدوست امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در راستای اجرای وظیفه قانونی اداره استاندارد و حصول اطمینان از صحت و دقت در داد و ستدهای عمومی، وسایل توزین واحدهای صنفی شامل ترازوی دیجیتال و دو کفه‌ای، نیم‌متر تجاری و باسکول در شهرهای دهدشت و قلعه‌رئیسی مورد بازرسی و کنترل بازرسان استاندارد قرار گرفت.

مسئول نمایندگی استاندارد کهگیلویه اجرای طرح سنجش استاندارد وسایل توزین را در راستای برقراری عدالت اجتماعی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و فروشندگان دانست و افزود: به منظور جلوگیری از زیاد یا کم فروشی، وسایل توزین باید مطابق با معیارهای استاندارد باشند.

حقدوست با اشاره به سنجش استاندارد 250 وسیله توزین در این شهرها ابراز داشت: از این تعداد 18 ترازو با استاندارد مغایرت داشتند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کارشناسان آزمایشگاه مرکزی استاندارد کهگیلویه و بویراحمد پس از تأیید استاندارد ترازوهای سبک و سنگین موجود در مراکز عرضه و فروش مهر استاندارد بر وسایل توزین الصاق کردند.

حقدوست درباره 18 مورد ترازوی فاقد صلاحیت استاندارد ابراز داشت: با اعلام مهلت قانونی دو تا سه روزه نسبت به رفع نقص این تعداد ترازو اقدام شد.

وی از اجرای طرح سنجش استاندارد وسایل توزین در سایر شهرهای شهرستان خبر داد و گفت: وسایل سنجش در بازار شهرهای دیشموک و سوق در هفته آینده مورد آزمون قرار خواهند گرفت.

مسئول نمایندگی استاندارد کهگیلویه هم‌چنین بازرسی از نازل‌های جایگاه‌های عرضه سوخت واقع در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی را از دیگر برنامه‌های اجرا شده این نمایندگی در کهگیلویه برشمرد و افزود: از مجموع 66 نازل مورد آزمون در شهرستان‌های چهارگانه، تعداد 63 مورد با استاندارد مطابقت داشتند.

به گفته حقدوست تنها دو مورد از نازل‌های پمپ بنزین دارای نقص بوده که توسط کارشناس شرکت نفت شهرستان رفع عیب شده است.

انتهای پیام/82016/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول