اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه مبارک فجر

36 مسابقه کتابخوانی در خوزستان برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خوزستان از برگزاری 36 مسابقه کتابخوانی آنلاین و مکتوب در دهه مبارک فجر سال جاری خبر داد.

36 مسابقه کتابخوانی در خوزستان برگزار می‌شود

لفته منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوزستان اظهار کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر و سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی 36 مسابقه فرهنگی در استان برگزار می‌شود که از این تعداد 20 مسابقه آنلاین، 9 مسابقه مکتوب، 6 مسابقه ویژه نابینایان و کم بینایان و یک مسابقه ویژه کتابداران برگزار خواهد شد.

وی افزود: همزمان با دهه فجر و در راستای ارتقاء فرهنگ مطالعه مفید و ترویج کتابخوانی اقدام به برگزاری 36 مسابقه آنلاین و مکتوب کتابخوانی ویژه عموم مخاطبین ، دانشجویان و طلاب، راهنمایی و دبیرستان، کودکان، دانش‌آموزان، اصناف، زندانیان و مددجویان، مادران و زنان خانه‌دار شده است.

منصوری ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در مسابقات آنلاین می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت www.booki.ir از تاریخ 12 بهمن 1392 تا پایان بهمن ماه در این مسابقات شرکت نمایند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در ادامه تصریح کرد: منابع مسابقات آنلاین شامل شاه بی‌شین،اخلاق اسلامی در نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر سوره انفال، چشمه در بستر، نظام اقتصادی اسلام، سال‌های بنفش، فرقه‌های وهابی و پاسخ به شبهات آن، هجوم خاموش، فریادگر توحید، خلق عظیم پیامبراعظم(ص)، احکام زندگی، جایگاه و معنی واسطه فیض، سوخته، انقلاب اسلامی برون رفت از عالم غربی، آینده انقلاب اسلامی، راه امام راه ما، پرسش‌ها و پاسخ‌ها 35 (جریان شناسی بهائیت)، هنر رضایت از زندگی، زن در آئینه جلال و جمال است.

منصوری اضافه‌کرد: منابع مسابقات ویژه نابینایان نیز شامل رازهای موفقیت در زندگی، نصایح، کشتی پهلو گرفته، مسئله حجاب، جاذبه و دافعه علی(ع)، حماسه حسینی بوده که این عزیزان هم به صورت آنلاین و هم به صورت مکتوب از طریق کتابخانه‌های عمومی استان می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

وی گفت: منابع مسابقات مکتوب شامل خلاصه نویسی کتاب پیامبر، قصه‌های خیلی قشنگ و قصه‌های شیرین کلیله و دمنه ویژه مقطع راهنمایی است.

این مسئول تاکید کرد که همچنین خلاصه‌نویسی خلق عظیم پیامبر اعظم(ص)، نگاهی قرآنی به دوست و دشمن، چگونه شاد و خنده رو باشیم و دختران آفتاب ویژه مقطع دبیرستان است. خلاصه‌نویسی کتابهای فرقه وهابی، مسئله حجاب، امام مهدی موعود موجود و گزینش تکنولوژی از دریچه بینش توحیدی برای طلاب و دانشجویان بوده و خلاصه نویسی برای قشر مادران و زنان خانه‌دار شامل مادر اگر اینگونه می‌بود، احکام زندگی، بهشت خانواده و کودک در خانواده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خوزستان بیان داشت: برای زندانیان و مددجویان نیز مسابقه مکتوب شامل خلاصه نویسی از کتاب هنر رضایت از زندگی و نگاهی قرآنی به فشار روانی بوده و برای اصناف نیز خلاصه نویسی کتابهای الگوی مصرف، شاه بی‌شین و دایره قرمز خواهد بود.

منصوری همچنین از برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب اسلامی ویژه کودکان و نوجوانان همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

وی ادامه داد: زمان برگزاری مسابقات آنلاین و مکتوب از 12 بهمن تا 30 بهمن ماه و از طریق سایت www. booki. ir است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خوزستان تصریح کرد: منابع مسابقات در تمامی کتابخانه‌های استان موجود است و علاقه‌مندان شرکت در مسابقات می توانند برای دریافت فرم مسابقات مکتوب و نقاشی و آگاهی از نحوه ارسال مقالات به کتابخانه های عمومی استان مراجعه کنند.

منصوری در پایان گفت: به برندگان مسابقات آنلاین و مکتوب جوایزی به رسم یادبود اهداء خواهد شد.

انتهای پیام/72008/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول