اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

انقلاب اسلامی در کل جهان موج ایجاد کرده است

یکی از مراجع تقلید قم گفت: انقلاب در کل جهان موج ایجاد کرده است.

انقلاب اسلامی در کل جهان موج ایجاد کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با پرسنل وزارت دفاع و نیروی انتظامی ضمن تبریک اعیاد این ماه اظهار کرد: مسئله عقیده و ایمان نخستین گام تکامل انسان است.

وی با اشاره به اینکه 750 آیه مربوط به شناخت خداوند و توحید است گفت: خداباوری، ایمان و عقیده نقش بسیار مهمی در تکامل انسان دارد.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه در قرآن 2000 آیه مربوط به معاد است عنوان کرد: انسان منحصر به زندگی در این دنیا نیست و مرگ پلی است که انسان را از این جهان به جهان دیگر می‌برد.

وی با اشاره به اینکه گاهی شبه‌هایی وجود دارد که قرآن به آن‌ها جواب می‌دهد تا مردم را آگاه کند بیان کرد: شخصیت انسان به روح است و این روح انسان است که باقی می‌ماند و بدن از بین می‌رود.

نوری همدانی با بیان اینکه اعمال و اخلاق ما با روح تا روز قیامت باقی است گفت: روح به عالم برزخ منتقل می‌شود و اگر عمل خوب باشد در آنجا متنعم است و اگر اعمال بد باشد روح عذاب می‌بیند.

وی با اشاره به اینکه شبهه‌ای مطرح می‌کنند که بدن انسان بعد از مرگ چگونه جمع می‌شود تصریح کرد: خداوند می‌گوید که ما می‌دانیم که ذرات بدن شما کجا هستند و علم خداوند این‌گونه اقتضا کرده است.

استاد برجسته حوزه بیان کرد: خداوند به پیامبران فرمود که به مردم بگویید که شما با مردن نابود نمی‌شوید و به سوی ما باز می‌گردید پس مواظب اعمال و رفتار خود باشید.

وی عنوان کرد: آیت الله طباطبایی در المیزان می‌گوید که هیچ موجودی خارج از شعور نیست و همه موجودات درک و شعور دارند و خدا را حمد و ستایش می‌کنند.

نوری همدانی گفت: این انقلاب جنبه فرهنگی، سیاسی، نظامی و اجتماعی دارد و باید درباره همه جنبه‌های آن مطالعه شود.

وی اظهار کرد: انقلاب ما می‌خواهد بگوید که قرن‌ها در ایران استبداد حاکم بود و ما در اسلام نظام سلطنتی نداریم و باید از بین برود.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه در اسلام حکومت بسیار لازم است و مدیریت در اولویت قرار دارد تاکید کرد: نقش شاهان جز لذت گرایی و داشتن کاخ نبوده است و مردم مانند برده در اختیار آن‌ها بودند.

وی با بیان اینکه اسلام می‌گوید در راس حکومت باید پیامبر(ص) و اگر نبود امام معصوم(ع) باشد گفت: تمام انحرافات در اسلام از انحراف درباره واقعه غدیر شروع شد.

وی با اشاره به اینکه همه امامان ما شهید شدند و خداوند امام زمان(عج) را غایب کرده است تا روزی که ما آماده باشیم ایشان ظهور کنند بیان کرد: این انقلاب زمینه ساز ظهور امام زمان (عج)است.

نوری همدانی تصریح کرد: امام زمان فرمود هر حادثه‌ای که به وجود می‌آید به عالمان دینی و کسی که در مدیرت جامعه بسیار قوی و شجاع باشد رجوع کنید که الحمدالله بعد از امام(ره) این مسند با وجود آیت الله خامنه‌ای برقرار است.

وی با بیان اینکه ما با عقیده زندگی می‌کنیم گفت: سیاست و تمام کار ما با خداست و همیشه باید با خدا باشیم.

استاد برجسته حوزه بیان کرد: در 8 سال دفاع مقدس ایمان بود که شهیدان را به میدان کشانده بود؛ ایمان انسان را شجاع می‌کند و اگر کسی که از مرگ بترسد نمی‌تواند کاری انجام دهد.

وی اظهار کرد: به دلیل ایمان است که ایران در برابر استکبار ایستاده است و این انقلاب ایمان مردم را قوی کرده است.

نوری همدانی با اشاره به اینکه انقلاب فرهنگ و سیاست ما را تغییر داده است بیان کرد: ما از نظر نظامی بسیار ضعیف بودیم و در زمان انقلاب 60 هزار مستشار آمریکایی در ایران تجهیزات نظامی را کنترل می‌کردند.

وی تصریح کرد: امروز از لحاظ ایمان و عقیده در حد بسیار بالایی هستیم و میلیون‌ها نفر آماده شهادت در ایران وجود دارد.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه پایه اصلی انقلاب ایمان و عقیده است گفت: با ایمان و عقیده هر نفس شما عبادت است و ایمان به انسان ارزش می‌دهد.

وی بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) روزی از مکه به سوی مدینه رفت و خداوند به او گفت کسی که روزی تو را از مکه می‌برد تو را باز می‌گرداند.

نوری همدانی افزود: امام (ره)هم روزی از ایران رفت و با استقبال چند میلیونی به میهن بازگشت.

وی با اشاره به روز 9 بهمن گفت: امروز روزی است که بختیار مجبور شد فرودگاه‌ها را باز کند و زمینه ورود امام(ره) به میهن فراهم شود.

استاد برجسته حوزه اذعان کرد: این انقلاب در کل جهان موج ایجاد کرده است و کل مظلومان جهان به این انقلاب دل بسته‌اند و مستکبران از این انقلاب می‌ترسند.

انتهای پیام/2258/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول