اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابل:

زمینه عضویت کارکنان ادارات در کتابخانه‎ها فراهم شود

فرماندار زابل از رؤسای ادارات خواست، زمینه عضویت کارکنان خود را در کتابخانه‌ها فراهم این شهرستان کنند.

زمینه عضویت کارکنان ادارات در کتابخانه‎ها فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، هوشنگ ناظری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با اشاره به آمار پایین عضویت و مطالعه در این شهرستان از مسئولان ادارات خواست، با استفاده از بودجه بخش فرهنگی خود، زمینه عضویت کارکنان در کتابخانه‌های عمومی را فراهم کنند.

فرماندار زابل استفاده از کتب الکترونیکی را یکی از راه‌های افزایش سرانه مطالعه عنوان کرد و افزود: با توجه به ظهور فن آوری‌های نوین و میل و رغبت مردم به استفاده از این فن آوری‌ها، کتابخانه باید در راستای استفاده از کتب الکترونیکی گام بردارند.

رئیس انجمن کتابخانه‎های عمومی زابل با اشاره به راه‎اندازی بخش نابینایان کتابخانه نیمروز از بهزیستی شهرستان خواست، افراد زیر پوشش خود را برای استفاده از منابع به این کتابخانه هدایت و راهنمایی کنند.

وی همچنین تبلیغ و ترویج کتابخوانی را وظیفه همه دانست و از مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان خواست تا زمینه‌های لازم برای تبلیغ مطالعه و معرفی کتاب را در مساجد فراهم آورد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با اشاره به مصوبات جلسه قبل گفت: از 17 مصوبه جلسه گذشته 12 مصوبه اجرایی شده است.

اسفندیار زید آبادی به راه‌اندازی کانون‌های ادبی در کتابخانه‌ها اشاره کرد و افزود: هدف از ایجاد بخش کانون‌های ادبی کتابخانه، ارتباط موثر با دانش‌آموزان و دانشجویان در زمینه‌های ادبی است.

وی خواستار شناسایی خیرین و تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در زابل شد و  ادامه داد: خیرین می‌توانند کتابخانه‌ها را برای نیل به مفاد سند نهضت مطالعه مفید یاری رسانند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان حمایت از ناشران و مولفان را از وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به دلیل کمبود بودجه و قوانین موجود در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مجوز خرید کتاب از مولفان و ناشران استان را ندارد.

انتهای پیام/75009/خ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول