اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس حرکتی شتابزده بود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی از شتاب‌زدگی‌هایی که در نظام آموزش و پرورش دیده می‌شود، تعطیل کردن پنج‌شنبه‌های مدارس است.

تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس حرکتی شتابزده بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید جواد حسینی ظهر امروز در نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی که در اتاق جلسات اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بیش از 40 برنامه ویژه برای گرامیداشت این دهه در آموزش و پرورش خراسان رضوی تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برنامه گلبانگ انقلاب در 12 بهمن اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد:‌ همچنین 22 مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده و 20 نمایندگی انتشارات اولیا و مربیان با 300 عنوان کتاب در این دهه افتتاح می‌شود.

حسینی با بیان اینکه گرامیداشت سالروز دهه فجر یکی از مناسک گذار از جمهوری اسلامی به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: در برگزاری این برنامه‌ها در سال جاری رویکردی جدید مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: این رویکرد شامل فراگیری، تنوع، ایجاد شادابی، نشاط و امید، پرهیز از سلیقه‌گرایی و سیاست‌کاری و دیگر مواردی از این قبیل است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین در جشن‌های سال جاری به تثبیت، گسترش و انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل نوجوان توجه ویژه‌ای شده است.

حسینی ادامه داد: همچنین در مراسم 30 هزار دست لباس از طرف مقام معظم رهبری بین دانش‌آموزان خراسان رضوی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیریت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید شاخص‌های ویژه‌ای دارد، متذکر شد:‌ نخستین شاخص و سیاست کاری این دولت ساماندهی نیروی انسانی و توزیع مناسب و متعادل آنها در نقاط مختلف است.

حسینی ادامه داد:‌ دومین راهبرد این وزارتخانه که در خراسان رضوی به صورت جدی پیگیری می‌شود مدیریت منابع مالی آموزش و پرورش با یک تیم اقتصادی خبره است.

وی افزود:‌ نگاه در آموزش و پرورش خراسان رضوی بر این است که از ظرفیت‌های اقتصادی احیا شده در راستای فعالیت‌های کیفیت‌بخشی استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد:‌ سومین راهبرد این دولت ارتقای مدیریت آموزشگاهی است، در واقع تمام اتفاقات افتاده در مدرسه در آموزش و پرورش باید از مدارس آغاز شود.

حسینی تأکید کرد: اصلی‌ترین کار در آموزش و پرورش ایجاد مدرسه کیفی است که در آن خلاقیت مورد توجه قرار بگیرد و فرآیند تربیت به یک فرآیند فراگیر تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا به ارزیابی و پالایش مدیران در استان خراسان رضوی می‌پردازیم و از مدیران مشارکتی و نوآور استفاده می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی یادآور شد: برای انجام این سیاست در حال حاضر 12 تن از پیشکسوتان آموزش و پرورش را به عنوان گروه مشاوران به خدمت درآورده‌‌ایم که 15 شاخص برای این افراد تدوین کرده‌‌اند.

حسینی تصریح کرد:‌ داشتن رویکرد اعتدال، داشتن سلامت و تعادل در بعد روانی، اجتماعی و جسمی، مقیم بودن در محل خدمت، تجارت و سوابق پژوهشی، اشتهار به سلامت و پاک‌دستی، تحصیلات مرتبط و آشنایی با تکنولوژی‌های نوین، تعامل سازنده و اثرگذار با نهادهای دیگر، داشتن سابقه ایثارگری و خانواده سالم از جمله این موارد است.

وی با اشاره به موضوع تعطیل بودن پنج‌شنبه‌ها تصریح کرد: یکی از شتاب‌زدگی‌هایی که در نظام آموزش و پرورش دیده می‌شود، تعطیل کردن پنج‌شنبه‌های مدارس است، ادامه داد: در این راستا یک تیم در حال انجام اقدامات کارشناسانه بوده تا مناسب بودن این اقدام را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/2202/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول