اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان خراسان رضوی خبر داد

اعزام 100 هزار خراسانی به حج عمره

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان خراسان رضوی از اعزام بیش از 100 هزار زائر از این استان به حج عمره مفرده در سال جاری خبر داد.

اعزام 100 هزار خراسانی به حج عمره

مسعود مجردی ظهر امروز در حاشیه همایش کارگزاران حج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار داشت: سهم استان خراسان رضوی در اعزام زائران به بیت‌الحرام 11 درصد از کل کشور است که این یعنی 100 هزار نفر و سهم شهرستان سبزوار نیز از این تعداد 5 هزار نفر است.

وی افزود: تاکنون بیش از یک هزار نفر از شهرستان سبزوار به حج اعزام شده‌اند و مابقی در 4 ماه آینده به این سفر روحانی خواهند رفت.

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان خراسان رضوی با اشاره به برگزاری همایش‌های کارگزاران حج در سطح استان خراسان رضوی تصریح کرد: در مشهد‌الرضا هر دو هفته این مراسم با حضور بیش از 5 هزار زائر برگزار می‌شود و در شهرستان‌های بزرگ نیز این مراسم به صورت متمرکز توسط مدیران کاروان‌ها با نظارت سازمان حج و زیارت برگزار می‌شود.

مجرد از اعلام سهمیه حج تمتع در 20 بهمن سال جاری نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس این سهمیه سهم استان خراسان رضوی 13 درصد یعنی 10 هزار زائر و از این تعداد سهم شهرستان سبزوار 300 تا 400 نفر است.

وی ادامه داد: در حج تمتع امسال افرادی مشرف می‌شوند که در تاریخ 20 دی ماه سال 1384 ثبت نام کرده‌اند و از 20 بهمن‌ماه سال جاری نیز ثبت نام‌های حج تمتع آغاز می‌شود.

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان خراسان رضوی از افزایش 15 درصدی زائران حج عمره مفرده نیز خبر داد و گفت: متأسفانه به دلیل اجرای عملیات ساختمانی در مسجد‌الحرام تا سه سال آینده افزایش زائر در حج تمتع را نخواهیم داشت.

در این مراسم حجاج با اصول اجرای مراسمات حج عمره مفرده آشنا شدند.

انتهای پیام/2202/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول