اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان:

درصدد ایجاد تمدن نوین اسلامی در اصفهان هستیم / راه‌اندازی شعب بانک ایده در سطح شهر

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: درصدد ایجاد و هموار سازی مسیر تجلی تمدن نوین اسلامی به عنوان یکی از مطالبات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در شهر اصفهان هستیم.

درصدد ایجاد تمدن نوین اسلامی در اصفهان هستیم / راه‌اندازی شعب بانک ایده در سطح شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی قاسم‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه رویکرد جدید معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان را در دور جدید با انجام اقدامات و برنامه‌های جدید در شهر اصفهان دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: زنجیره خدمت به نظام مورد توجه جدی قرار می‌گیرد و اگر تغییر و تحولاتی در سیستم شهرداری صورت بگیرد به معنای نادیده گرفتن فعالیت‌های گذشته نیست.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان فعالیت‌های چشمگیری را در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی داشته است، اضافه کرد: اتفاقات خوبی طی سال‌های گذشته در دوره‌های مدیریتی شهرداری صورت گرفته است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به امتیازات شهرداری اصفهان تصریح کرد: رقابت مثبت برای خدمت در سطح شهر یکی از امتیازات شهرداری اصفهان محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در هر دوره از فعالیت شهرداری تهران، مدیران شهرداری ابتکارات جدیدی را از خود نشان می‌دهند، ادامه داد: امتیاز فعالیت شهرداری اصفهان نسبت به دستگاه‌های اجرایی دیگر این است که شهرداری و مدیران شهرداری اقدامات خود را در معرض دید شهروندان می‌گذارند تا شهروندان این فعالیت‌ها را مورد داوری قرار دهند.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه خیر و منفعت فعالیت‌های شهرداری باید به مردم برسد، تاکید کرد: هر مسئول جدید برای فعالیت در شهر اصفهان باید حرف تازه‌ای داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه محور فعالیت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان تغییر کرده است، ‌افزود: درصدد ایجاد و هموار سازی مسیر تجلی تمدن نوین اسلامی به عنوان یکی از مطالبات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در شهر اصفهان هستیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: 35 سال از پیروزی انقلاب ایران می‌گذرد و ارائه مدل جدیدی از تمدن نوین اسلامی در طول این 35 سال همواره از تاکیدات امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در بسیاری از ابعاد تمدن اسلامی و تمدن‌سازی در ایران موفق بوده است اما در برخی از مواردی موفق عمل نکرده است، اظهار کرد: منشور تمدن سازی و خلق تمدن اسلامی در شهرسازی ایران دنبال می‌شود.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه تمدن‌سازی یک حقیقت چند‌ بعدی است، ادامه داد: اصفهان در بعد سبک زندگی و معماری در راستای تمدن‌سازی در شهر ضعیف عمل کرده است و در حال حاضر مشکلاتی در این بعد وجود دارد و باید گفت در بعد سبک زندگی و معماری به شدت عقب هستیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بار‌ها و بار‌‌ها در دیدار با شورای شهر، شهرداری و شورای انقلاب فرهنگی به ایجاد تمدن جدید اسلامی تأکید کرده‌اند، تصریح کرد: با این وجود به نظر می رسد در حال حاضر ما در شهر‌سازی و معماری دچار بی‌هویتی هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه معتقد هستیم که اصفهان دارای ظرفیت‌های بسیاری برای به منصه ظهور گذاشتن تمدن نوین اسلامی در کشور است، اضافه کرد: مردم اصفهان، مردمی فرهنگی و تمدن‌ساز هستند و استعداد خلق تمدن نوین اسلامی را دارند.

وی با اشاره به اینکه تمدن نوین اسلامی باید به صورت ویژه در حوزه معماری و شهر‌سازی خلق شود، تاکید کرد: شهرداری اصفهان در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی از لحاظ سخت‌افزاری با هیچ مشکلی مواجه نیست.

قاسم‌زاده با بیان اینکه باید با انجام اقدامات لازم به سوی تمدن‌سازی حرکت کنیم و از ظرفیت‌های موجود در سطح شهر در راستای تحقق این موضوع استفاده کنیم، افزود: اندیشمندان، کار‌گزاران و هنرمندان باید در حوزه ایجاد تمدن نوین اسلامی در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه باید از نیرو‌های شهرداری به عنوان کار‌گزاران طرح ایجاد تمدن نوین اسلامی استفاده شود، گفت: درصدد استفاده از وجود اندیشمندان و هنرمندان در راستای خلق تمدن نوین اسلامی در اصفهان هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان رسیدگی با اشاره به وضعیت سبک زندگی و معماری شهر که باید در حوزه تمدن‌سازی مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: ارتقای سبک زندگی مردم به ویژه در بعد اجتماعی از دغدغه‌های شهرداری اصفهان است و شهرداری اصفهان در راستای شناسایی مؤلفه‌ها و شاخصه‌های سبک زندگی در اصفهان فعالیت کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های شهرداری به صورت محله‌محوری در سطح شهر اجرا می‌شود، افزود: بودجه‌هایی که در محلات سرمایه‌گذاری می‌شود، براساس اعتدال‌گرایی و نیاز‌های محلات است.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه در بودجه سال آتی شهرداری اصفهان اعتبارات ویژه‌‌ای برای انجام برنامه‌های فرهنگی در محلات و مناطق محروم شهر اختصاص داده شده است، گفت: اجرای مباحث فرهنگی در سطح مناطق و محلات موجود در سطح شهر باید به صورت ویژه دنبال شود.

* راه‌اندازی تئاتر شهر در سال آتی 

وی با اشاره به اینکه کلید راه‌اندازی تئاتر شهر در سال آتی در چهار‌باغ اصفهان زده می‌شود، اظهار کرد: راه‌اندازی این مجموعه می‌تواند اتفاق خوبی برای ایجاد یک مرکز تئاتر در قلب اصفهان باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در هفت ماه نخست فعالیت خود در این معاونت نسبت به ایجاد یک اتاق فکر اقدام کرده‌ام، ادامه داد: در این اتاق درباره توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه درصدد ایجاد شور و نشاط برای مردم در سطح شهر اصفهان هستیم، تصریح کرد: با تحقق این موضوع بسیاری از مشکلات در سطح شهر برطرف می‌شود و ایجاد شور و نشاط در سطح شهر نیز به صورت محله‌محوری صورت می‌گیرد.

قاسم‌زاده به ضرورت تغییر سبک زندگی مردم در سطح شهر اشاره کرد و افزود: با تغییر سبک زندگی در اصفهان باید گرد و غباری که روی شهر اصفهان وجود دارد را بزداییم.

وی با اشاره به اینکه در راستای تغییر سبک زندگی نسبت به اجرای برنامه‌ها در سطح شهر به صورت محله‌محوری اقدام می‌کنیم، تاکید کرد: 200 محله در شهر اصفهان وجود دارد و درصدد تهیه شناسنامه برای محلات اصفهان هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حوزه فرهنگی با مشکل و کمبود اعتبار مواجه نیستیم و تنها مشکل این حوزه مهندسی فرهنگی است، ادامه داد: مسائل مختلفی در سطح محلات شهر وجود دارد و درصدد هستیم تا این با اجرای برنامه‌های مختلف معضلات و مشکلات محلات را برطرف کنیم.

* تبدیل شاخصه‌های اصفهان به قطب ملی

وی با تاکید بر اینکه شهرداری برای کمک به هر مجموعه‌ای باید به صورت محله‌محور عمل کند، گفت: هر اقدامی که شهرداری انجام می‌دهد باید در راستای رفع مسائل و مشکلات شهر باشد.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه شهرداری در نظر دارد که در برخی از مؤلفه‌ها و شاخصه‌های فرهنگی و اجتماعی در شهر اصفهان به قطب ملی تبدیل شویم، اظهار کرد: به عنوان مثال اصفهان دارای ظرفیت تئاتر کمدی است و باید با برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای تبدیل شدن تئاتر کمدی اصفهان به قطب ملی تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت خواهر‌خوانده‌ها می‌توانیم اصفهان را به خواستگاه و قطب‌های گردشگری ملی و منطقه‌ای تبدیل کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به یکی از برنامه‌های اجرایی شهرداری تصریح کرد: از سال آتی هر دو هفته یک بار یک مسئله در سطح شهر مطرح می‌شود و روی مانیتور شهری می‌رود.

* راه‌اندازی ایستگاه‌هایی با عنوان شعب بانک ایده در سطح شهر

وی با بیان اینکه از سال آینده ایستگاه‌هایی با عنوان شعب بانک ایده در سطح شهر راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: افراد باید ایده‌های خود را در ارتباط با مسائل مطرح شده در اصفهان مطرح کنند و ایده‌های ارائه شده به این بانک هر دو هفته یک بار توسط شهرداری قرعه‌کشی می‌شود و سفر به یکی از شهر‌های خواهرخوانده به عنوان هدیه به فرد برنده شده در این قرعه‌کشی اهداء می‌شود.

قاسم‌زاده با اشاره به اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری در ایام‌الله دهه فجر امسال تاکید کرد: نصب 10 هزار پرچم جمهوری اسلامی در میادین، چهار‌راه‌ها و خیابان‌های اصلی، آذین‌بندی میادین، پل‌ها و خیابان‌های اصلی شهر و فضا‌سازی میدان امام (ره) برای برگزاری مراسم روز 22 بهمن از جمله این اقدامات است.

وی با تاکید بر اینکه همچنین در این ایام به وضعیت روشنایی پارک‌ها، میدان‌ها، پل‌ها ساختمان‌هایی که توسط شهرداری نور‌‌پردازی شده، رسیدگی می‌شود، افزود: پاک‌سازی، آماده‌سازی و نور‌پردازی آب‌نما‌ها و رفع خاموشی آنها و گل‌کاری ویژه در باغچه‌ها و فلاور‌باکس‌های شهر نیز در ایام‌الله دهه فجر در اصفهان انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به فضا‌سازی دوران پیروزی انقلاب اسلامی در میدان انقلاب توسط سازمان زیبا‌سازی و توزیع پرچم ایران و پوستر‌های مربوط به دهه فجر در خودرو‌های تاکسی گفت: همچنین در این ایام برنامه‌های افزایش ساعات کاری اتوبوس‌ها در سطح شهر و نظافت ویژه اتوبوس‌های فعال در سطح شهر اجرا می‌شود.

وی با اشاره به فعال کردن 70 دستگاه اتوبوس فوق‌العاده در اصفهان در ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: سرویس‌دهی به مراسمات مردمی و محلات و سرویس‌دهی 800 دستگاه اتوبوس به مردم در مراسم روز 22 بهمن از برنامه‌های اتوبوس‌رانی در ایام‌الله دهه فجر است.

قاسم‌زاده ادامه داد: توزیع 3 هزار پرچم برای تاکسی‌ها و راهپیمایی در روز 22 بهمن و چاپ و توزیع 100 هزار پرچم کاغذی با موضوع پرچم نیز در ایام‌الله دهه فجر در اصفهان دنبال می‌شود.

انتهای پیام/63004/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول