اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران قم خبر داد

اتمام ساماندهی 4 گلزار شهدا در قم همزمان با دهه فجر

معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ساماندهی 4 گلزار شهدا در روستاها و شهر قم به اتمام می‌رسد.

اتمام ساماندهی 4 گلزار شهدا در قم همزمان با دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، محمد جعفری گفت: این گلزارها شامل گلزار امامزاده عبدالله نیزار بخش سلفچگان،‌ گلزار امامزاده اسحاق روستای میم و گلزار روستای قبادبزن در بخش کهک و گلزار وادی‌السلام شهر قم است.

وی ادامه داد: گلزارهای روستایی تک مزاری ساماندهی شده و گلزار وادی‌السلام با 9 مزار از شهدای انقلاب از جمله شهدای موتلفه اسلامی، یاران شهید نواب صفوی و شهدای 15 خرداد سال 42 هستند که با ساخت المان ساماندهی شده است.

معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم خاطرنشان کرد:‌ پیش از این یادمان شهید نواب صفوی و شهید آیت‌الله سعیدی از شهدای انقلاب اسلامی در آرامستان وادی‌السلام قم ساماندهی شده است.

وی افزود: کار ساماندهی قبور شهدای این گلزارها از سال 91 آغاز و امسال همزمان با دهه مبارک فجر به اتمام می‌رسد، این گلزارها در مجموع زیارتگاه 18 مزار شهید والامقام استان قم است.

جعفری با اشاره به وجود 70 گلزار شهید در استان قم افزود: از این تعداد تاکنون 30 گلزار ساماندهی شده و 14 گلزار در دست ساماندهی است.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های این گلزارها ایجاد مراکز فرهنگی در جوار گلزارها است که تاکنون سه مرکز فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثار ایجاد شده است.

معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تاکید کرد: هم‌اکنون طرح جامع ساماندهی گلزار علی بن جعفر (ع) به بنیاد کل کشور ارایه شده و گلزار شیخان نیز در طرح ساماندهی حرم مطهر قرار گرفته است بنابراین گلزارهای باقی مانده برای ساماندهی به استثنای این 2 گلزار 24 گلزار است.

انتهای پیام/2258/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول