اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبر داد

آخر هفته سرد و برفی در گلستان

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: براساس اخطاریه و اطلاعیه هواشناسی استان و کشور از امروز چهارشنبه 9 بهمن ماه، گلستان شاهد بارش باران و برف خواهد بود.

آخر هفته سرد و برفی در گلستان

 قاسم سمیعی ظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار داشت: طی این مدت دمای هوای استان بین 15 تا 20 درجه کاهش خواهد یافت. این تغییرات جوی، به دلیل نفوذ تدریجی سامانه بارشی مدیترانه‎ای به استان تا اوایل روز پنج‎شنبه ادامه خواهد یافت.

سمیعی خاطرنشان کرد: از اواخر روز پنج‎شنبه، استان تحت تاثیر جریانات سرد و مرطوب شمالی قرار می‎گیرد که با ناپایداری‌های تراز میانی جو همراهی می‎شود. پیامد این وضعیت از بعد از ظهر روز جمعه، بارش برف و باران، تشکیل مه و کاهش قابل ملاحظه دما خواهد بود.

خروج سامانه ناپایدار جوی از یکشنبه هفته آینده 

سمیعی اذعان داشت: این سامانه ناپایدار تا اواخر وقت روز یکشنبه آینده در استان گلستان فعال خواهد بود و سپس استان به تدریج، آسمانی صاف تا قسمتی ابری را تجربه خواهد کرد. طی این مدت به علت ریزش برف در ارتفاعات و وقوع مه و یخبندان، اختلال در تردد جاده‎ای معابر کوهستانی استان، دور از انتظار نیست.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به کاهش دمای غیرمتعارف دمای هوا به کشاورزان به ویژه باغداران گلستانی توصیه کرد: با توجه به تغییرات جوی و کاهش دما، کشاورزان، نسبت به حفاظت از نهال‌های خود به ویژه نهال‎های تازه کاشته شده در باغ‎ها اقدام کنند. 

آماده‌باش اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان در مواجهه با حوادث احتمالی

سمیعی ادامه داد: طبق اخطاریه هواشناسی کشور، احتمالا دمای هوا در روز جمعه بیش از سه درجه زیر صفر کاهش دما خواهد داشت که این وضعیت دمایی با نوسان تا پایان هفته ادامه می‎یابد.

وی با اشاره به آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی متذکر شد: در اخطاریه و اطلاعیه‌های ارسالی بر آمادگی تمامی دستگاه‌های عملیاتی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها برای آمادگی لازم و مواجهه با خسارات احتمالی حوادث احتمالی تأکید می‌شود. هماهنگی و تعامل مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان جریان دارد و انتظار می‌رود با وجود این تعامل، مشکلی در این شرایط حادث نشود.

هوای گرگان هم‌اکنون صاف و دمای هوا نیز بین 6 تا 15 درجه سانتی‎گراد با بالای 80 درجه رطوبت متغیر است.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی از جمله زلزله، سیل، یخبندان، خشکسالی و آتش‎سوزی جنگل‎ها است.

انتهای پیام/83002/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول