اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی دشتی:

مجتمع بهزیستی مناطق زلزله‎زده دشتی دهه فجر افتتاح می‌شود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتی از افتتاح مجتمع خدمات بهزیستی در مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی در دهه فجر خبر داد.

مجتمع بهزیستی مناطق زلزله‎زده دشتی دهه فجر افتتاح می‌شود

عباس بحرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی افزود: مجتمع خدمات بهزیستی در بخش شنبه و طسوج که توسط ستاد بازسازی بنیاد مسکن کشور در مناطق زلزله‌زده بازسازی شده در دهه فجر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه که ملی است تاکنون 125 میلیون تومان هزینه شده و ساختمان در یک طبقه در زمینی به مساحت یک‌هزار و 800 متر و با زیربنای 200 متر و دارای شش اطاق احداث شده است.

بحرانی با بیان اینکه حدود 500 نفر در بخش شنبه و طسوج تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، بیان کرد: در سال جاری تاکنون مبلغ 370 میلیون تومان در حوزه توانبخشی در زمینه تسهیلات، خوداشتغالی و اشتغال خانگی به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

بحرانی یادآور شد: در حال حاضر 40 نفر از معلولان شهرستان دشتی در مراکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند و 20 تا 80 درصد شهریه آنها توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی در این شهرستان حدود 170 نفر در حوزه امور اجتماعی و توانبخشی هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتی گفت: در شهرستان دشتی یک‌هزار و 500 نفر مستمری بگیر دائم هستند و 3 هزار نفر هم به صورت موردی از خدماتی مانند اورژانس اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری و مشارکت‌ها بهره‌مند هستند.

بحرانی با اشاره به اینکه مرکز کاهش طلاق در مجتمع خدمات بهزیستی رضایت بخش است، افزود: زوجین که در آستانه طلاق قرار دارند از طریق دادگستری شهرستان به مرکز کاهش طلاق به ما معرفی می‌شوند و کارهای مشاوره‌ای و مددکاری توسط کارشناسان انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: دو کلینیک مشاوره خصوصی نیز در شهر خورموج فعال هستند و پس از مشاوره‌هایی که صورت می‌گیرد نتیجه آن را نیز به دادگاه ارائه می‌دهیم.

بحرانی تصریح کرد: مرکز مشاوره تحت نظارت سازمان بهزیستی قرار دارد و یک گروه کامل شامل روانشناس، مددکار در خدمت مراجعه کنندگان هستند و از اول سال 1392 تاکنون بیش از 60 زوج جوانان از دادگستری به ما ارجاع داده شده است.

وی افزود: کارهای مشاوره‌ای تاثیر خوبی داشته است اما نتیجه قطعی آن باید توسط دادگستری اعلام شود و مشاورین ما در این زمینه رضایت دارند.

بحرانی یادآور شد: مهم‌ترین برنامه‌های بهزیستی تا پایان سال جاری اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است.

انتهای پیام/66001/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول