اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام:

پیام اصلی شهدا پشتیبانی از ولایت فقیه است

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی گفت: پیام اصلی شهدا اطاعت جدی و پشتیبانی از ولایت فقیه است.

پیام اصلی شهدا پشتیبانی از ولایت فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر امام، داوود فروتن‌زاد  در یادواره شهید فرهنگی جهانگیر شاهموردی و شهدای دانش‌آموز بندر امام خمینی اظهار کرد: داشتن درک درست از فلسفه شهادت ارتباط مستقیمی با داشتن درک صحیح از فلسفه زندگی دارد و نوع جهان‌بینی و نگاه ما به زندگی نیز ارتباط مستقیمی با برداشت ما از مرگ دارد.

وی افزود: افرادی که گمان می‌کنند برای لذت‌های دنیوی آفریده شده‌اند نمی‌توانند از شهادت استقبال کنند و مرگ برای آنان وحشتناک است ولی در مقابل افرادی که دنیا را مزرعه آخرت می‌دانند، می‌توانند مفهوم شهادت را به خوبی درک کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی جایگاه شهدا را جایگاهی رفیع و والا خواند وگفت: شهدا با ایثار گرانقدرترین هدیه خداوندی، شرایطی را به وجود آوردند که امروز در اوج قدرت باشیم و با اقتدار حرکت کنیم.

فروتن‌زاد متذکر شد: عزت و عظمت امروز ایران اسلامی در جهان مرهون جانفشانی و ایثارگری‌های شهداست که می‌طلبد راه آنها را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم تا آنها از ما راضی باشند.

وی تصریح کرد: شهدا با ایثار جان خود روح تازه‌ای در جامعه دمیدند به طوری که می‌بینیم هر کجا که نام شهید و فرهنگ شهادت وجود دارد آن محله و شهر زنده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی دفاع از اسلام را مهم‌ترین وصیت شهدا عنوان کرد و ابراز داشت: پیام اصلی شهدا اطاعت جدی و پشتیبانی از ولایت فقیه است.

این مسئول تأکید کرد: شهدا سرمایه‌های بزرگ کشور هستند و باید با قدم برداشتن در راه صحیح به پیام شهدا عمل کنیم.

وی متذکر شد: اگر شهدا ایثار نمی‌کردند و خانواده‌های آنها استقامت نداشتند فضای امن و سالم کنونی هرگز به دست نمی‌آمد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی افزود: یادواره شهدا یادآور رشادت، ایثارگری، گذشت و فداکاری‌های شهیدان هشت سال دفاع مقدس است که ما مدیون این دلاوری‌ها و قهرمانی‌ها هستیم.

فروتن‌زاد اضافه کرد: برپایی اینگونه آیین‌ها علاوه بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا موجب ترویج آرمان‌های آنان در بین نسل جوان می‌شود.

وی بیان داشت: یکی از نعمت‌های بزرگ دین اسلام، نعمت شهادت است و امروز فرهنگ شهادت و یادواره شهدا باید ارتباطی بین نسل گذشته و نسل حاضر باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی تصریح کرد: تکریم شهدا برای نسل جوان به منظور سرلوحه و چراغ زندگی قرار دادن، در همه عرصه‌های زندگی لازم و ضروری است.

فروتن‌زاد با بیان اینکه انقلاب اسلامی با شهادت پیروز شده، با شهادت به پیش رفته و با شهادت دستاوردهای آن در سطح جهان گسترش یافته و تنها راه ادامه آن، ترویج این فرهنگ است، گفت: هر یک از شهدای دفاع مقدس بزرگوارانی هستند که به خاطر دفاع و پشتیبانی از کیان و شرف ملت ایران از جان خود گذشتند.

وی با اشاره به اینکه ایثارگران درس خوبی از عاشورا فرا گرفته بودند،‌ ادامه داد: ایثارگران راه عاشورایی را در دوران دفاع مقدس طی کرده و مروج واقعی فرهنگ ایثار و شهادت است.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی اظهار داشت: خانواده معظم شهدا از صبر و استقامتی بزرگ برخوردار هستند و در قبال تقدیم فرزندان خود برای دفاع از اسلام و انقلاب هیچ توقعی ندارند.

فروتن‌زاد تأکید کرد: روحیه صبر، استقامت و ایثار در میان خانواده معظم شاهد وجود دارد و تا این فرهنگ شهادت‌طلبی و ترجیح عزت اسلام به عزت خود در جامعه وجود دارد انقلاب اسلامی آسیبی نمی‌بیند.

وی ادامه داد: علت اینکه انقلاب اسلامی در طی سه دهه گذشته از آسیب‌ها در امان بوده است، این روحیه ایثار و فداکاری برای اسلام و انقلاب بوده است و امروز نیز این روحیه در جامعه و در میان جوانان وجود دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی گفت: خانواده معظم شاهد همانند فرزندان خود مدافع اسلام و انقلاب هستند و باید از این بزرگواران درس ایثار و فداکاری آموخت.

فروتن‌زاد خاطرنشان کرد: تداوم فرهنگ ایثار و شهادت جامعه اسلامی را در برابر توطئه‌ها و فتنه‌ها محافظت می‌کند.

وی بر ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی تأکید کرد و بیان داشت: باید جوانان و نسل سوم و چهارم انقلاب را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی افزود: فرهنگ شهادت‌طلبی به معنای داشتن باور اعتقادی به خدا و معاد، اعتقاد راسخ بر درستی و بر حق بودن راه اسلام ناب محمدی (ص)،‌ ایستادگی در مقابل دشمن، ایثار و فداکاری برای حفظ ارزش‌های انقلاب و اسلام است.

فروتن‌زاد در پایان گفت: ولایت فقیه، داشتن روحیه شهادت‌طلبی و اتحاد مردم سه عامل مهم شکست‌ناپذیری ملت ایران است.

انتهای پیام/72016/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول