اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم خبر داد

احداث کارخانه تولید کودآلی در دامشهر

نایب رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم از احداث کارخانه کود آلی در دامشهر خبر داد و گفت: این کارخانه از 85 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

احداث کارخانه تولید کودآلی در دامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ناصر رعیت‌پور سه‌شنبه شب در چهل و سومین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه باید اشاره به سفر اعضای کمیسیون خدمات شهری به استان اصفهان گفت: باید از تجربیات استان‌های دیگر استفاده کنیم، اما ما جزو نخستین استان‌ها بودیم که توانستیم ورمی کمپوست را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه پایلوت‌های خوبی را در استان اجرا کردیم، اظهار داشت: فردی که ورمی کمپوست را دنبال می‌کرد متاسفانه دو سال دنبال شهرداری دوید و 10 دستور از شهردار و معاونت خدمات شهری گرفت ولی متاسفانه بدنه شهرداری با او همراهی نکرد.

نایب رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در مرکز شهر ورمی کمپوست دو هفته پیش جمع شد، ابراز داشت: ما در مرکز شهر نسبت به تهیه کمپوست اقدام کرده و بهترین نوع کود را استحصال کردیم.

این مسئول افزود: این امکانات در قم وجود دارد اما لازم است شهرداری در این زمینه همکاری کرده و از این امکانات استفاده کند.

رعیت‌پور از احداث کارخانه کود آلی در دامشهر خبر داد و با بیان اینکه این کارخانه 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: معضل کود را ما در سال آینده رفع می‌کنیم و به هیچ عنوان در شورای بهداشت استان اجازه نمی‌دهیم شهرداری از کود فله استفاده کند.

وی با بیان اینکه تمام کودها باید آلی و عاری از میکروب باشد، از شهرداری خواست که هر چه زودتر زباله‌ها را به کمپوست و ورمی کمپوست تبدیل کند.

مصطفی ملایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم هم با بیان اینکه تمام فرایند ورمی کمپوست درآمد زایی و اشتغال دارد، اذعان داشت: با پرداختن به این موضوعات می‌توانیم با حداقل هزینه، ضایعات شهری را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/78010/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول