اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

حفظ و پاسداشت سرمایه‌های نمادین انسانی منجر به توسعه کشور می‌شود

استاندار کردستان گفت: حفظ، پاسداشت و بهره‌مندی از وجود سرمایه‌های نمادین انسانی منجر به حرکت کشور به سمت توسعه می‌شود.

حفظ و پاسداشت سرمایه‌های نمادین انسانی منجر به توسعه کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالمحمد زاهدی شامگاه امروز در جلسه هماهنگی برگزاری همایش ملی مترجمان کرد ایرانی با محوریت محمد قاضی و ابراهیم یونسی در سالن شهدای گمنام استانداری اظهار کرد: آثار تاریخی سرمایه‌های نمادین فیزیکی و تولیدکنندگان فرهنگ، علم و فن نیز سرمایه‌های نمادین انسانی هر مملکتی به شمار می‌آیند.

وی تصریح کرد: حفظ، پاسداشت و بهره‌مندی از وجود سرمایه‌های نمادین انسانی منجر به حرکت کشور به سمت توسعه خواهد شد.

وی بیان داشت: هر کشوری علاوه بر توسعه اقتصادی نیازمند توسعه فرهنگی نیز هست که این مهم نیز در گرو بهره‌مندی و استفاده از دانش و تجربیات قشر فرهیخته و نخبه آن جامعه است.

استاندار کردستان به گفته یکی از بزرگان اهل ادب ایرانی مبنی بر اینکه ملتی که تاریخ خود را نشناسد نمی‌تواند سرنوشت آینده خود را رقم بزند،اشاره و عنوان کرد: تاریخ کشور ما مملو از شخصیت‌های برجسته‌ای است که در تولید علم، ادبیات و هنر دنیا نقش موثری داشته‌اند.

زاهدی خاطرنشان کرد: لازمه و پایه برنامه‌ریزی در تمامی زمینه‌ها و عرصه‌ها در هر منطقه‌ای شناخت پیشینه و تاریخ آن منطقه است.

وی عنوان کرد: برگزاری همایش مترجمان کرد ایرانی در سنندج می‌تواند شروعی برای تجلیل و بزرگداشت سرمایه‌های نمادین انسانی و مفاخر استان کردستان باشد.

وی بر همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و اختصاص امکانات لازم برای برگزاری همایشی آبرومند در استان تاکید کرد.

استاندار کردستان اظهار داشت: از آنجا که روسای دانشگاه‌های از خارج کشور نیز به این همایش دعوت شدند لازم است در حاشیه همایش روسای دانشگاه‌های استان نیز نشست‌هایی تخصصی با این افراد برگزار کنند.

زاهدی از حضور خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در جلسات مربوط به این همایش قدردانی کرد و بیان داشت: حضور تعداد زیادی از خبرنگاران استان در جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی برای برگزاری این همایش ملی نشان از اهمیت این رویداد فرهنگی در استان است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استاندار کردستان، رئیس دانشگاه کردستان و فرماندار سنندج نیز در این جلسه خواستار همکاری تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان شدند.

انتهای پیام/79003/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول