اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آموزش و مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد

رقابت 450 نخبه قرآنی کشور در شیراز

مدیرکل دفتر آموزش و مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف 450 نفر از بهترین قاریان که از بین یک‌میلیون و 300 هزار رقابت کننده برگزیده شده‌اند در شیراز به رقابت می‌پردازند.

رقابت 450 نخبه قرآنی کشور در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ولی یار احمدی عصر امروز در جلسه شورای اداری فارس اظهار داشت: سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن به میزبانی شیراز به مدت شش روز فضای این شهر را به عطر قرآن عطرآگین می‌کند و نفرات برتر به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.

وی افزود: در کنار این مسابقات نمایشگاه قرآن و محافل قرآنی متعدد نیز برگزار می‌شود.

یاراحمدی ادامه داد: سال گذشته در 120 محفل قرآنی سی و پنجمین دوره مسابقات، 500 هزار نفر شرکت کردند.

وی اضافه کرد: تمام موفقیت‌ها و پیشرقت‌های کشور در سایه قرآن محقق شده است و عطرآگین شدن جامعه به نور قرآن جامعه را در برابر بسیاری از آسیب‌ها بیمه می‌کند.

وی خطرنشان کرد: سی و ششمین مسابقات سراسری قرآن به میزبانی شیراز بزرگ‌ترین رویداد قرانی کشور محسوب می‌شود که به همت مسئولان این استان و به ویژه نماینده ولی فقیه در فارس محقق شد.

یاراحمدی با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های قرآنی استان فارس اظهار امیدواری کرد که این دوره از مسابقات در سومین حرم اهل بیت(ع) در خور شان این شهر مقدس برگزار شود.

وی بیان کرد: موسس، رهنمودبخش و هدایتگر این مسابقات مقام معظم رهبری بوده‌اند و علاقه ایشان به قرآن به حدی است که گاه در یک سال دو دیدار قرآنی دارند یا در مراسم اختتامیه و افتتاحیه قرآنی حضور می‌یابند.

به گفته وی، این مسابقات قدیمی‌ترین برنامه قرآنی در کشور است و در هیچ کشوری مشابه آن با این گستردگی و تنوع مسابقه قرآنی وجود ندارد.

برگزاری 200 محفل قرآنی در کنار مسابقات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز در این جلسه گفت: در کنار سی و ششمین دوره مسابقات قرآن به میزبانی شیراز، برگزاری 200 محفل قرآنی در دستور کار است.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم افزود: این رخداد فرهنگی بی‌نظیر گامی مهم در راستای تبدیل فارس به قطب قرآنی کشور است.

وی ادامه داد: از ادارات و مدیران و مسئولان فارس تقاضا داریم با تشکیل ستاد برگزاری این همایش قرآنی در مجموعه خود بر غنای این برنامه افزوده و تمهیداتی را در راستای برگزاری درخور این برنامه در نظر بگیرند.

حسینی مقدم خاطرنشان کرد: با توجه به حضور نخبگان قرآنی کشور در ایام این مسابقات در شیراز، فرصتی مغتنم برای برگزاری مجالس قرآنی در ادارات و اماکن عمومی فراهم می‌آید که باید از آن استفاده شود.

وی خواستار خریداری 150 جلد کلام‌الله مجید توسط هر اداره و ممهور شدن برای اهدا به مدعوان این برنامه شد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود حدود 30 هزار نفر در طول زمان برگزاری این دوره از مسابقات در آن حضور پیدا کنند.

حسینی مقدم ابراز داشت: به بانک‌ها، صنعت و معدن، اصناف و سایر مجموعه‌هایی که امکانات مالی دارند نیز پیشنهاد می‌شود با خریداری بسته‌های فرهنگی برای متسابقین به رونق این برنامه کمک کنند.

پایان‌بخش سخنان یاراحمدی اشاره وی به مطالبات اوقاف از ادارات و موقوفات متصرفه بود و این که با پرداخت این مطالبات بسیاری از مسائل مالی این مجموعه حل می‌شود.

انتهای پیام/2448/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول