اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری:

400 صندوق تأمین مالی خرد روستایی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: براساس سهمیه کشوری برای راه‌اندازی صندوق تأمین مالی خرد قرار است در استان اردبیل 400 مورد از این صندوق‌ها راه‌اندازی شود.

400 صندوق تأمین مالی خرد روستایی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نصیب نجفی عصر امروز در دیدار با فرماندار کوثر اظهار داشت: در ابتدا قرار بود 320 صندوق تأمین مالی خرد در مناطق روستایی تأسیس و راه‌اندازی شود که با همکاری و مشارکت پست بانک و دهیاری‌ها قرار است این تعداد تا 400 مورد افزایش یابد.

وی سهمیه کل کشور را در راه‌اندازی این صندوق‌ها 10 هزار مورد اعلام کرد و افزود: از طریق این صندوق اعطای تسهیلات به روستاییان انجام می‌شود که شامل تسهیلات کارآفرینی، درمان و ازدواج است که از مبلغ 10 میلیون تومان تا دو میلیون تومان وام به متقاضیان پرداخت می‌شود.

نجفی تصریح کرد: 80 درصد تسهیلات این صندوق مربوط به اشتغال و کارآفرینی است که تا سقف 10 میلیون تومان به صورت 60 ماهه به واجدان شرایط پرداخت می‌شود و در کنار آن تسهیلات قرض‌الحسنه برای مزدوجین در مناطق روستایی تا رقم دو تا پنج میلیون تومان در اقساط 36 ماهه قابل پرداخت است.

این مسئول منابع تأمینی این صندوق را وجوه اداری شده، کمک خیرین و انتقال حساب‌های دهیاران اعلام کرد و ادامه داد: قرار است دو برابر مبلغ جمع‌آوری شده را نیز پست بانک تأمین کند تا اعطای تسهیلات به شکل واقعی اتفاق بیفتد.

وی در ادامه سخنان خود فعالیت بیش از 873 دهیاری را در سطح استان بیان کرد و یادآور شد: 90 درصد جمعیت روستایی این استان زیر پوشش دهیاری‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل به اجرای 300 طرح عمرانی و خدماتی در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: 53 میلیارد ریال تأمین منابع اعتباری ملی به دهیاری‌های استان اردبیل برای توسعه و عمران این مناطق اختصاص می‌یابد.

نجفی اهمیت توجه به برنامه‌‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را در مناطق روستایی یادآور شد و افزود: با ساماندهی ساخت و سازها و بهبود حمل و نقل روستایی به عنوان اولویت برنامه دهیاران تلاش بر این است تا مشکلات احتمالی برطرف شده و برخی از نواقص از بین برود.

انتهای پیام/62006/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول