اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب:

5 عامل تهدیدکننده تالاب «قره قشلاق» اعلام شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب گفت: 5 عامل تهدیدکننده تالاب «قره قشلاق» اعلام شد.

5 عامل تهدیدکننده تالاب «قره قشلاق» اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، صیاد لطفی امشب در نشست تدوین برنامه اجرایی و تعیین اعضای کارگروه‌های تخصصی تالاب «قره قشلاق» شهرستان بناب با ارائه گزارشی از وضعیت این تالاب، اظهار داشت: تالاب «قره قشلاق» بناب در وسعتی به مساحت 22 هزار و 250 هکتار واقع شده و به عنوان عروس تالاب‌های شمال غرب کشور مطرح است.

وی با بیان اینکه این تالاب در منطقه «شکار ممنوع» قرار گرفته و هم‌اکنون نیز توسط دو محیط‌بان محافظت می‌شود، ادامه داد: وجود 153 گونه پرنده بومی و مهاجر از جمله میش، مرغ و انواع پرندگان موجب شده تا این تالاب به عنوان یک تالاب بین‌المللی مطرح شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب در پایان ناامن بودن منطقه به علت حضور شکارچیان، کشاورزی پایدار، خشکسالی، کمبود آب و همچنین نبود مدیریت صحیح را از جمله تهدیدات تالاب «قره قشلاق» عنوان کرد و یادآور شد: با تشکیل کمیته اجرایی محلی تالاب «قره قشلاق»، بین نهادها و سازمان‌های محلی در سطح شهرستان‌های بناب، ملکان، میاندوآب و روستاهای حاشیه این تالاب برای نگهداری از آن گام‌های اساسی برداشته می‌شود.

انتهای پیام/60004/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول