اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان یزد خبر داد

آمادگی ایجاد صنایع پتروشیمی در یزد

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان یزد با بیان اینکه وضعیت صنایع در استان یزد نسبت به استان‌های همجوار مطلوب‌تر است، گفت: با این وجود، عموم واحدهای صنعتی استان یزد با کاهش تولید مواجه هستند.

آمادگی ایجاد صنایع پتروشیمی در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا قمی، ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: در حال حاضر 85 درصد واحدهای صنعتی و معدنی استان یزد توسط بخش خصوصی اداره می‌شود به همین دلیل بخش خصوصی نقش بسیار تاثیرگذاری در صنایع استان یزد دارد.

وی با اشاره به مشکلات و چالش‌های عدیده‌ای که صنایع استان یزد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بیان کرد: عمده مشکل واحدهای صنعتی در استان یزد، رکود اقتصادی است که از سال‌ 90 با جهش نرخ ارز و افت ارزش ریال رقم خورد.

قمی تصریح کرد: با جهش نرخ ارز و افت ارزش ریال، توان اقتصادی واحدهای تولیدی تنزل پیدا کرد و نیاز به نقدینگی بود تا واحدها بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان یزد ادامه داد: از سوی دیگر، واحدهای صنعتی اغلب تعهدات ارزی داشتند و این امر سبب شد تا در بازپرداخت تسهیلات خود دچار مشکل شوند و به این ترتیب معوقات بانکی رخ داد و بانک نیز به دلیل این معوقات، توان تامین سرمایه در گردش برای واحدها را نداشت.

قمی خاطرنشان کرد: این زنجیره سبب شد تا واحدهای صنعتی در استان یزد با رکود مواجه شوند و گرچه اکنون وضعیت صنایع استان یزد نسبت به صنایع استان‌های همجوار مطلوب‌تر است اما عموم واحدها با کاهش تولید مواجه هستند و با تمام ظرفیت کار نمی‌کنند.

وی یادآور شد: در استان یزد تعداد واحدهایی که به سمت تعطیلی رفته باشند یا با تهدیدهای جدی مواجه شده باشند، بسیار انگشت شمار است و مشکلات کلیه واحدهای صنعتی، به تدریج در حال رفع و حل و فصل است.

قمی تصریح کرد: واحدهای صنعتی در استان یزد به خوبی توانستند با مدیریت مدیران، از مشکلات و بحران‌ها عبور کنند و امیواریم در آینده‌ای نزدیک، شاهد پویایی هرچه بیشتر واحدهای صنعتی در استان یزد باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان یزد با اشاره به تورم افسار گسیخته‌ای که در جامعه اتفاق افتاده بود، بیان کرد: خوشبختانه به نظر می‌رسد اقتصاد در مسیر خودش قرار گرفته و امیدواریم نتایج آن را از اوایل سال آینده به تدریج شاهد باشیم و به طور قطع صاحبان صنایع باید در این زمینه صبوری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هنوز از تمامی ظرفیت‌های معدنی و صنعتی موجود در استان یزد استفاده نشده است، بیان کرد: به عنوان نمونه در استان یزد صنایع زیرمجموعه نفت و گاز یا همان صنایع پتروشیمی نداریم در حالی که شرایط ایجاد آن در استان فراهم است.

قمی تصریح کرد: در این زمینه نیاز به سرمایه‌گذار داریم و سرمایه‌گذاران خارجی نیز می‌توانند در این زمینه وارد عمل شوند.

وی صنعت توریسم را نیز یکی دیگر از ظرفیت‌های صنعتی در استان یزد برشمرد و افزود: صنعت توریسم در استان یزد باید مدیریت شود و برای این صنعت قوی، نیاز به سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی درست و اصولی وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان یزد یادآور شد: در این راستا اتاق بازرگانی یزد با اتاق‌های بازرگانی استان‌های اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شهرستان کاشان همکاری‌هایی را در زمینه توسعه صنعت توریسم و مدیریت آن آغاز کرده است.

قمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صادرات واحدهای صنعتی در استان یزد اظهار داشت: واحدهای صنعتی استان یزد در امر صادرات رشد بسیار خوبی داشته‌اند و در حوزه صادرات به رتبه‌های خوبی دست یافته‌ایم که این خود یک ظرفیت بزرگ در استان یزد است.

انتهای پیام/2464/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول