اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال سبزوار خبر داد

صدور ماهانه 1200 شناسنامه مکانیزه در سبزوار

رئیس ثبت احوال سبزوار از صدور ماهانه 1200 شناسنامه به صورت مکانیزه در این شهرستان خبر داد.

صدور ماهانه 1200 شناسنامه مکانیزه در سبزوار

سعید ابهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار داشت: این میزان شناسنامه شامل افرادی می‌شود که شناسنامه‌هایشان دچار اشکال و یا به سن 15 سال رسیده‌اند و باید شناسنامه خود را تعویض نمایند.

وی با بیان اینکه روزانه 22 تا 23 تولد در شهرستان را داریم اذعان داشت: صدور شناسنامه برای هر تولد به صورت آنلاین صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شهرستان سبزوار رتبه اول تغییر نام خانوادگی در استان را داراست تصریح کرد: بیش از 14 هزار و 500 واژه نام‌ خانوادگی در شهرستان ثبت شده که در صورت مراجعه همشهریان برای تغییر به آنها پیشنهاد داده می‌شود.

وی با اشاره به انتخاب اسامی توسط شهروندان سبزواری اظهار داشت:  اسامی ابوالفضل، امیرعلی، امیرحسین، امیرمحمد و علی برای پسران و نام‌های فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، فاطمه زهرا و ریحانه به ترتیب از اسامی پر‌شماری هستند که سبزواری‌ها برای فرزندان خود انتخاب کرده‌اند.

ابهری در ارتباط با اعلام آمار ازدواج‌ و فوت‌شدگان در سامانه جامع اطلاعات ثبت احوال گفت: ازدواج‌ها هر 15 روز و فوت‌شدگان هر 10 روز باید به این سازمان اعلام شود.

وی از واگذاری کار تغییر سناسنامه به دفاتر پیشخوان خبر داد و گفت: زیرساخت‌های این کار فراهم شده و برای اجرای این کار دو دفتر پیشخوان نیز شناسایی شده است و در آینده نزدیک شاهد تغییر شناسنامه‌ها در این دفاتر خواهیم بود.

ابهری از استقرار ساختمان اداره ثبت احوال در شهرستان خوشاب در آینده نزدیک نیز خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت ثبت اطلاعات در سامانه ثبت احوال گفت: این کار باعث می‌شود تا اطلاعات به روز‌رسانی شود و افزایش و کاهش جمعیت نیز به راحتی مورد محاسبه قرار گیرد همچنین این کار در آینده‌نگری و پیش‌بینی ایجاد زیر‌ساخت‌ها برای نسل‌های بعد بسیار مهم است.

انتهای پیام/2202/ق20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول