اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود:

طرح جامع بقاع متبرکه ضرورت حوزه وقف محسوب می‏شود

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود گفت: طرح جامع بقاع متبرکه یکی از ضروریات حوزه وقف محسوب می‏شود که باید به درستی اجرایی شود.

طرح جامع بقاع متبرکه ضرورت حوزه وقف محسوب می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محمدعلی امینی‏روان ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح جامع بقاع متبرکه یکی از ضروریات حوزه وقف محسوب می‏شود که در راستای اجرای این پروژه، مشخص می‏شود در آینده وقتی بقعه متبرکه یا موقوفه‏ای بخواهد گسترش پیدا کند، باید چه مواردی در آن گنجانده شده و اصولی که رعایت شود، به چه گونه باشد.

وی تصریح کرد: تمام ساخت و سازها در طرح جامع موقوفات و بقاع متبرکه ماندگار خواهد شد و دیگر شاهد تخریب و ساخت و سازهای پیش‏بینی نشده در این زمینه نخواهیم بود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود افزود: اگر طرح جامع اجرایی نشود، هیئت امنای بقاع متبرکه پس از تغییر و تحولات مدیریتی ممکن است تصمیم بگیرند تا مواردی را اصلاح یا کم و زیاد کنند و این امر، هزینه‏های جانبی به همراه خواهد داشت.

امینی‏روان ادامه داد: ساخت و ساز و توجه به کارهای عمرانی در بقاع متبرکه ضرورت دارد و همواره باید طرح‏های توسعه‏ای مد نظر ما باشد.

وی تصریح کرد: هر چه جمعیت و مراجعه‏کننده به بقاع متبرکه بیشتر شود، به تبع آن باید بتوانیم خدمات‏رسانی بهتری نیز انجام دهیم و این امر، می‏طلبد تا همواره به طرح‏های توسعه‏ای و ساخت و سازهای جدید و سنجیده در بقاع متبرکه توجه داشته باشیم.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود افزود: طرح‏ها و نقشه‏ها باید از قبل مورد تایید قرار گرفته شود تا در طول زمان، شاهد موازی‏کاری و فعالیت پیش‏بینی نشده در این حوزه نباشیم.

امینی‏روان گفت: طرح‏های مختلفی در زمینه تبدیل بقاع متبرکه به قطب‏های فرهنگی در استان سمنان و شهرستان شاهرود در دست اجراست که در راستای جذب مخاطبان بیشتر و خدمات‏رسانی بهتر به مردم بسیار مؤثر خواهد بود.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح، درآمد بقاع متبرکه در خود بقعه و حول محور طرح‏های پیش‏بینی شده هزینه خواهد شد و ضرورت دارد تا مسائل فرهنگی بیشتر در خود بقاع متبرکه اجرایی و عملیاتی شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود افزود: در این راستا طرح‏های مختلفی از جمله سوگواره یاس نبوی، آرامش بهاری و . . . هر ساله اجرایی می‏شود که سبب جذب زائران و مخاطبان بیشتری خواهد شد.

امینی‏روان اضافه کرد: در این شرایط، بدون شک درآمدهای بقاع متبرکه نیز افزایش خواهد یافت و می‏توان از آن در حوزه ساخت و سازها و اجرای برنامه‏های فرهنگی به خوبی بهره برد.

انتهای پیام/2249/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول