اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

اجرای 400 فعالیت فرهنگی در گناباد به مناسبت دهه فجر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد گفت: بیش از 400 فعالیت فرهنگی در سطح این شهرستان به مناسبت دهه فجر تعریف شده است که اجرایی می‌شود.

اجرای 400 فعالیت فرهنگی در گناباد به مناسبت دهه فجر

علی قنبری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گناباد با تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر اظهار داشت: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی دینی و مردمی بود و دهه فجر مطلع رهایی ایران از سلطه نظام شاهنشاهی و مطلع آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی است، لازم است، برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر به شایستگی برگزار شود.

وی اذعان کرد: خوشبختانه با حضور مردم این برنامه‌ها هرسال رنگ و بوی ویژه‌ای دارد و با توجه به حساسیت امسال و توطئه‌های رنگارنگ دشمنان اسلام و بحث شعار (حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی) می‌طلبد همه اقشار و نهادهای فرهنگی فعالیت‌های ویژه‌ای داشته باشند.

وی بیان داشت: اداره ارشاد اسلامی، کمیته فرهنگی، تبلیغی و هنری ستاد دهه فجر شهرستان گناباد بوده و غالب برنامه‌ها، برنامه‌های فرهنگی است.

قنبری افزود: بیش از 400 فعالیت فرهنگی در سطح شهرستان به مناسبت دهه فجر امسال تعریف شده است که اجرایی می‌شود.

قنبری با اشاره به برنامه‌های اختصاصی اداره ارشاد اسلامی گناباد بیان کرد: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی بینش مطهر در سطح کانون‌های فرهنگی مساجد شهرستان، گفتمان صبح روشن با رویکرد پرسش و پاسخ پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی و کارگاه آموزشی اندیشه‌های ماندگار با رویکرد ترویج اندیشه‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری با موضوع (سبک زندگی اسلامی و تحکیم مبانی خانواده) با حضور فعالین شهرستان از جمله برنامه‌های این اداره در گناباد است.

وی افزود: برگزاری مسابقه حفظ سوره مبارکه فجر تحت عنوان حافظان فجر ویژه گروه سنی زیر 16 سال، برگزاری جنگ قرآنی بشیر با حضور اعضاء مؤسسات قرآن و عترت، برگزاری شب شعر فجر با حضور شاعران شهرستان، برگزاری نماشگاه کتاب در دو نقطه از شهرستان (در مکان اداره ارشاد شهرستان و میدان امام خمینی شهرستان از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

قنبری ادامه داد: تهیه و توزیع 2 هزار پوستر ویژه دهه فجر که در مرحله اجراست، برگزاری جنگ فرهنگی ـ هنری به ویژه در مناطق محروم با حضور هنرمندان، اختتامیه جشنواره فرهنگی ـ هنری ملاقات با خدا با موضوع نماز، با بیش از 100 اثر رسیده در این خصوص در نقاشی، طراحی، مقاله و تحقیق، اکران دو فیلم بوی گندم و سگ‌های پوشالی در تاریخ پنجشنبه دهم بهمن ماه به طور رایگان در سینما شهر و برپایی ایستگاه نقاشی در مسیر راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال از دیگر برنامه‌ها است.

رئیس اداره ارشاد اسلامی گناباد افزود: کمیته فرهنگی ـ هنری ـ تبلیغی در اداره زندان شهرستان گناباد نیز از زیرمجموعه اداره ارشاد از این قبیل برنامه‌های فرهنگی از جمله کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه عکس و کتاب، اجرای برنامه‌های تبلیغی و مسابقات ورزشی را در برنامه‌های دهه فجر امسال خود دارد.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز برنامه‌هایی از قبیل حضور در راهپیمایی 22 بهمن و کتاب و کتابخوانی و... را در خصوص دهه فجر امسال در برنامه کاری خود خواهد داشت.

انتهای پیام/2202/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول