اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قادرمرزی در گفت‌وگو با فارس:

دشمنان در پی ایجاد اختلاف در منطقه هستند

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس گفت: ‌دشمنان در پی ایجاد اختلاف در منطقه هستند.

دشمنان در پی ایجاد اختلاف در منطقه هستند

حامد قادرمرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهگلان اظهار داشت: کشورهای ایران و ترکیه در گذشته‌های دور روابط خوبی داشته‌اند ولی دخالت‌های آمریکا و اسرائیل موجب بروز برخی ناملایمات شده است.

وی افزود: واقعیت این بوده که دولتمردان ترکیه همیشه به حقانیت و ایجاد روابط صحیح و انسان‌دوستانه با جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه اذعان داشته‌اند.

وی با بیان اینکه دو کشور ایران و ترکیه خوب به این امر آگاهند که به عنوان دو کشور مسلمان منافع مشترکی در منطقه دارند، تاکید کرد: هر دو کشور باید در یک نیاز متقابل به هم در منطقه ضوابط‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شان را بیش از پیش تقویت کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به لزوم ارتباط ایران با ترکیه خاطرنشان کرد: کشور ایران و ترکیه به عنوان ممالک امپراطوری مسلمان و اهل قدرت منطقه‌ای در طول تاریخ با فرصت‌ها و تهدیدات نسبتا مشابهی همراه بوده‌اند.

وی همچنین افزود: ایران و ترکیه به خوبی می‌دانند که رژیم صهیونیستی به عنوان یک غده سرطانی خطر بزرگی برای جهان اسلام و مسلمانان بوده و هست.

قادرمرزی اظهار امیدواری کرد: سفر اردوغان به کشور ما در راستای تقویت ارتباطات ایران و ترکیه به عنوان کشورهای مسلمان، دوست و متحد می‌تواند گام مهمی برای تقویت روابط بین آن‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه قطعا رژیم صهیونیستی و آمریکا به این روابط و تقویت آن ناخشنود هستند گفت: آن‌ها همیشه در پی ایجاد اختلاف بین کشورهای مسلمان منطقه و خدشه‌دار کردن اتحاد جهانی اسلام بوده‌اند.

نماینده مردم دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: متاسفانه این تلاش‌های آن‌ها موجب شده است که برخی از کشورهای عربی مسلمان گول فریب آمریکا و اسراییل را خورده و در این مهم گاهی اوقات شاهد ناملایماتی در برخی روابط کشورهای اسلامی نیز بوده‌ایم.

وی افزود: امیدواریم سفر اردوغان به ایران موجب تقویت و ایجاد یک الگوی مناسب برای ارتباطات صحیح و سازنده بین کشورهای اسلامی منطقه شود.

قادرمرزی تصریح کرد: بنده به این سفر خوش‌بین بوده و امیدوارم این روابط و مناسبات ادامه پیدا کرده و اتحاد جهان اسلام خصوصا از لحاظ اقتصادی را بیش از پیش تقویت کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ایران و ترکیه حجم مبادلات اقتصادی نسبتا زیادی باهم‌ داشته‌اند گفت: برای رشد اقتصادی هر دو کشور این روابط و سفرها قطعا مفید و سازنده خواهد بود.

انتهای پیام/79019/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول