اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای استان اردبیل:

شوراها باید ظرفیت فرهنگ عمومی را ارتقا دهند

رئیس شورای استان اردبیل گفت: شوراها با توان و گستردگی ماموریت می‌توانند در ارتقای فرهنگ عمومی کشور نقش جدی و اساسی ایفا کنند.

شوراها باید ظرفیت فرهنگ عمومی را ارتقا دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رحیم آقازاده پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای استان با نماینده ولی فقیه در استان با تبریک ایام مبارک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی خواستار استفاده از بیانات و رهنمودهای امام جمعه اردبیل در امر ارائه خدمت سازنده به مردم شد تا باری از دوش دولت برداشته شود.

وی با اشاره به محاصره اقتصادی سیاسی کشور توسط غربی‌ها گفت: اگر هر کشور دیگری در شرایط فعلی ما قرار داشت دچار چالش جدی می‌شد ولی ما به برکت خون پاک شهدا در برابر دشمنان به خوبی ایستادگی کردیم.

رئیس شورای استان اردبیل تصریح کرد: شورای عالی استان‌ها بزرگترین جایگاه شوراهای کشور است که می‌تواند مستقیماً به دولت و مجلس طرح و لایحه ارائه کند و همچنین برای شوراها قانون تصویب و مشکلات شوراها و شهرداری‌ها را منعکس و برای حل آنها تلاش کند و این وظیفه اصلی شورای عالی استان‌ها است.

آقازاده یادآور شد: شوراها به عنوان یک قوه مقننه محلی محسوب می‌شوند که می‌تواند با پرداختن به جزئیات امور شهری کمک بسیار موثری برای دولت و مجلس باشند و بسیاری از امور که امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی درگیر آن هستند برعهده شوراها است و مجلس باید در سطح کلان کشور فعالیت کند و یقیناً شورای عالی استان می‌تواند بازوی مناسبی برای نمایندگان مجلس در توسعه استان‌ها باشد.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم همه اعضا جایگاه واقعی خود را داشته باشند البته منظور از جایگاه واقعی جایگاه تشریفاتی نیست بلکه جایگاه واقعی یعنی اینکه بتوانند قانون و مصوبات شهر و استان‌ها به بهترین شکل تدوین، تصویب و اجرا شود باید نظارت بر شهرداری‌ها درست شود.

عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه نظارت بر خود شورا در دوره سوم پایه‌گذاری شد، افزود: نتیجه این نظارت استقبال خوب اعضای شوراها برای شرکت در شورای عالی استان‌ها بود و این حضور قابل مقایسه با دوره‌های گذشته نیست.

آقازاده خاطرنشان کرد: باید در توسعه روستاها و شهرها گام‌های اساسی برداشته شود و توجه به نقش شوراها در این توسعه از اهمیت بسیاری برخوردار است. این توسعه موجب می‌شود هم یک شهر خوب و هم روستای خوبی داشته باشیم و از مهاجرت به سمت شهرها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان در شورای عالی استان باید بدانند به چه علت وارد این شورا شده‌اند و چه اختیاراتی دارند، گفت: شوراها ظرفیت‌های بسیاری دارند و توجه به فرهنگ عمومی باید از اولویت‌های کاری شوراها قرار بگیرد.

رئیس شورای استان اردبیل با اشاره به تجربه اولین حضور بسیاری اعضا در چهارمین دوره شورای عالی استان‌ها بیان داشت: اعضای این شورا باید تسلط خوبی بر همه قوانین، موضوعات و مصوبات دولت و مجلس داشته باشند و باید بر قوانین خود شوراها کاملاً مسلط باشند و این امر با یک آموزش و نشست پایان نمی‌گیرد بلکه باید در جریان کار هر مسئله‌ای که مطرح می‌شود تمام هزینه‌ها و پیش‌بینی‌ها را دنبال کنیم تا در طول کار این امر انجام می‌شود.

آقازاده در خصوص عملکرد شورای عالی استان‌ها در سه دوره گذشته نیز گفت: چهارمین دوره شورای عالی استان‌ به لحاظ تجربه و مدرک تحصیلی نمایندگان از سطح بالاتری نسبت به دوره‌های گذشته برخوردار است و امیدواریم با این تفاوتی که در این دوره ایجاد شده کارهای بهتری انجام شود.

وی از امام جمعه اردبیل خواست تا با توصیه و سفارش‌های سازنده خود به مسئولان در جهت داشتن نگرش جدید به شوراها افزود: شوراها برگرفته از بطن و دل مردم هستند و باید دولت در جهت حل مشکلات در بحث نظارتی و مشورتی از شوراها استفاده کند و در این جهت ارتباط خود را با شوراها و به خصوص شورای عالی استان‌ها افزایش دهد.

آقازاده ابراز امیدواری کرد که دولت شوراها را به عنوان حامی و پشتوانه خود محسوب کند تا همه به هدف اصلی که پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است، برسند و قطعا در این مسیر شوراها آمادگی کامل برای همکاری و تعامل با هیئت دولت و مسئولان را دارند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه با اجرای مدیریت یکپارچه شهری بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد، ادامه داد: شوراها روحیاتشان مشورتی و برگرفته از قرآن کریم است و در واقع نباید کارها به صورت جزیره‌ای و بخشی انجام شود که خوشبختانه شوراها در این سال‌ها توانسته‌اند مدیریت خوبی را در شهرها و روستاها داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آقازاده در پایان سخنان خود تصریح کرد: درآمد پایدار شهرداری‌ها، کمک به حل مشکلات مالی که همه شهرهای کشور و شهرداری‌ها با آن دست به گریبان هستند از دیگر مسائلی است که در این دوره پیگیر آن‌ها خواهیم بود و امیدوار هستیم تا اندازه‌ای مشکلات مالی آنها حل شود.

انتهای پیام/62001/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول