اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهواز در مجلس تاکید کرد

اجرای طرح 500 هزار هکتار کشاورزی برای جلوگیری از انتقال آب کارون

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرای طرح اختصاص 500 هزار هکتار زمین به کشاورزی طبق دستور رهبری گفت: این کار می‌تواند از انتقال آب کارون جلوگیری کند.

اجرای طرح 500 هزار هکتار کشاورزی برای جلوگیری از انتقال آب کارون

سیدشریف حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: سفر رئیس جمهور دولت یازدهم به خوزستان دارای معایب و محاسنی بود و به دلیل اینکه سفر پایان یافته است معایب را کنار می‌گذاریم و تنها به محاسن می‌پردازیم.

وی با تقدیر از مدیران استانی و کسانی که تلاش کردند نخستین سفر رئیس جمهور به خوزستان باشد، تصریح کرد: از دستاورهای سفر می‌توان انتقال آب شرب از کرخه به اهواز را نام برد که انجام شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس در این خصوص اضافه کرد: نمایندگان مجلس در رابطه با طرح آبرسانی غدیر پیگیری‌های مجدانه‌ای انجام دادند و در دولت گذشته اعتباراتی برای این مسئله در نظر گرفته شد.

وی افزود: نوید انتقال آب شرب از کرخه به شبکه آب شرب اهواز توسط دکتر روحانی به مردم خوزستان داده شد و در هفته گذشته نیز صورت گرفت.

حسینی به طرح اختصاص 500 هزار هکتار زمین به کشاورزی طبق دستور رهبری اشاره کرد و گفت: اگر دولت بتواند این کار را سه ساله انجام دهد کار بزرگی است که می‌تواند از انتقال آب کارون نیز جلوگیری کند.

وی ادامه داد: اگر این زمین‌ها آماده کشت شود به آب نیاز پیدا می‌کنیم در نتیجه انتقال آب بی‌معنی می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس در رابطه منطقه آزاد شدن شهرهای آبادان و خرمشهر اذعان کرد: من به عنوان نماینده مردم معتقدم شهرستان‌های آبادان و خرمشهر باید منطقه آزاد شود زیرا اگر تنها شهر‌ها منطقه آزاد شوند باعث عقب‌افتادگی روستا‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع مهم و اساسی که ما به دنبال آن هستیم مسئله انتقال آب کارون است عنوان کرد: روز اول همه گفتیم مردم خوزستان مخالفتی با انتقال آب شرب برای قسمت‌هایی که با مشکل آب شرب مواجه هستند ندارند.

حسینی افزود: با انتقال آب کارون به اصفهان و فلات مرکزی به اسم شرب مخالفیم زیرا در عدد و رقم ثابت می‌کنیم که اصفهان هیچ نیازی به آب شرب ندارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه در اصفهان مدیریت صحیح مصرف آب وجود ندارد عنوان کرد: اگر استانی در تامین آب شرب خود مشکل داشته باشد هیچ‌گاه به برنج‌کاری و کشت گندم اقدام نمی‌کند بنابراین اصفهان نیازی به آب شرب خوزستان ندارد.

انتهای پیام/72011/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول