اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بزرگراهی که در 5 سال گذشته قد نکشیده است

بزرگراه تبریز ـ اهر در پیچ و خم وعده‌ها

بزرگراه اهر ـ‌ تبریز در سه فاز شامل اهر تا گویجه بئل، گویجه بئل تا خواجه و خواجه تا تبریز در شهریورماه 1387 کلنگ خورد ولی در پیچ و خم وعده‌ها مانده است.

بزرگراه تبریز ـ اهر در پیچ و خم وعده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، جاده اهر ـ تبریز از جمله راه‌های ارتباطی آذربایجان‌شرقی است که با وجود عمری 40 ساله و مشکلات متعدد از لحاظ طراحی و احداث، هنوز هم از مهم‌ترین مسیرهای تردد مردم استان به شمار می‌رود.

اتمام 12 کیلومتر از بزرگراه اهر ـ تبریز در سال‌جاری

علی بی‌مقدار معاون مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی درباره این بزرگراه اظهار کرد: هم‌اکنون نصب گاردریل، تابلوهای هشدار دهنده و خط کشی از مسیر اهر به تبریز آغاز شده که با اتمام آنها مسیر 12 کیلومتری این بزرگراه به بهره‌برداری می رسد و خودروهای عبوری از مسیر جدید رفت و آمد خواهند کرد.

وی، در خصوص انتقال پلیس راه از محل فعلی به مکان جدید را به جهت قرار گرفتن در حوزه داخلی شهر اهر نیازمند جابجایی برشمرد و از آمادگی اداره راه و شهرسازی جهت حل و فصل مشکلات آن خبر داد.

خواسته مردم در بزرگراه اهر ـ تبریز محقق نشده است

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: خواسته مردم و مسئولان شهرستان در بزرگراه اهر ـ تبریز محقق نشده است.

عباس فلاحی‌باباجان با انتقاد از کندی عملیات اجرایی پروژه بزرگراه اهر ـ تبریز اظهار کرد: متأسفانه با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده برای تسریع در اجرای این پروژه اقدام قابل توجهی صورت نگرفته و موجبات نارضایتی مردم و مسئولان را فراهم کرده است.

پیش از این رضا صدیقی فرماندار شهرستان اهر گفت: کندی عملیات اجرایی جاده اهر ـ تبریز که جاده‌ای خطرناک با آمار بالای حوادث و تلفات رانندگی است، نارضایتی مردم را سبب شده است.

وی گفت: جاده اهر ـ تبریز یکی از جاده‌های پرتردد آذربایجان شرقی است که روزانه بیش از 30 هزار دستگاه خودرو از این جاده عبور می کنند که در تعطیلات آخر هفته این رقم به دو برابر افزایش می یابد.

صدیقی ادامه داد: تسریع در عملیاتی کردن بزرگراه اهر- تبریز و اهر- باکو موجب تحول اقتصادی و رونق منطقه می شود.

بزرگراه اهر ـ تبریز در سه فاز شامل اهر تا گویجه بئل، گویجه بئل تا خواجه و خواجه تا تبریز در شهریورماه 1387 کلنگ خورد.

پنج سال گذشت و تاکنون هیچ‌کدام از سه فاز این پروژه به بهره‌برداری نرسیده است. عمده وعده‌های بهره‌برداری از طرف معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و نماینده اهر و هریس در مجلس بوده است. آخر سال 90، شهریور 91، انتهای سال 91، اردیبهشت 92 و 12 مرداد ( پایان دولت دهم ) و اخیراً آخر نیمه مهرماه سال جاری از جمله وعده‌گاه‌های مسئولان برای بهره‌برداری از این پروژه بوده است. در سال آخر دولت دهم که می خواستند برخی پروژه ها را با نام مهر ماندگار تبلیغاتی کنند، این پروژه هم به آن جمع پیوست که از اول معلوم بود نمایش است. اخیراً هم مدیر ساخت و توسعه راه و شهرسازی استان گفته تا آخر امسال فاز اول به بهره برداری می‌رسد و کل پروژه تا پنج سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/60001/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول