اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

هفت الماس قزوین پدیده مسابقات لیگ برتر بسکتبال کشور

بدون شک تیم بسکتبال هفت الماس قزوین با ارائه بازی‌های زیبا و تحسین شده نام خود را به عنوان یک پدیده در این مسابقات مطرح کرده است.

هفت الماس قزوین پدیده مسابقات لیگ برتر بسکتبال کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فصل جدید مسابقات سوپرلیگ بسکتبال باشگاه‌های کشور در حالی از آبان‌ماه سال جاری استارت خورد که تیم بسکتبال هفت الماس قزوین هم به عنوان یکی از تیم‌های راه یافته از لیگ دسته اول مسابقات بسکتبال باشگاه‌های کشور به این تیم اضافه شده بود.

تیمی که شاید در ابتدای راه حضور خود در رقابت‌های سوپرلیگ بسکتبال باشگاه‌های کشور زیاد نمی‌توانست برای دیگر تیم‌ها دردسرساز باشد، رفته رفته و در کوران برگزاری این رقابت‌ها نشان داد که نظر بیشتر منتقدان و کارشناسان رشته ورزشی بسکتبال غلط بوده است، زیرا این تیم به خوبی و با شایستگی موفق شد روند خوب و منظمی را در پیش بگیرد، به طوریکه تا پایان هفته هفدهم این مسابقات تیم هفت الماس با کسب 23 امتیاز و صرفا به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به تیم‌های افرا خلیج فارس و همیاری زنجان در جایگاه هشتم جدول رده‌بندی قرار گرفته باشد.

به طور یقین کمتر کسی تصور این را داشت که تیم بسکتبال هفت الماس که نخستین فصل حضور خود را در مسابقات سوپرلیگ بسکتبال باشگاه‌های کشور پشت سر می‌گذارد، بتواند رقیب جدی برای تیم‌های مدعی محسوب شود، اما بازی بازیکنان جوان و جنگنده تیم هفت الماس مقابل تیم‌های مدعی و مطرح دانشگاه آزاد، مهرام تهران و پتروشیمی بندر امام گرچه با شکست در برابر آنان روبه رو شد، اما تحسین مربیان آنان را هم در پی داشت، به طوریکه سرمربیان تیم‌های مدعی لیگ برتری بسکتبال کشورمان اذعان داشتند که صرفا تجربه بالای بازیکنان آنان موجب شده است تا بتوانند مقابل بازیکنان جوان و با تعصب هفت الماس قزوین به پیروزی برسند.

بدون شک بازیکنان تیم هفت الماس گرچه در طول این فصل از مسابقات سوپرلیگ بسکتبال باشگاه‌های کشور مقابل رقیبان در زمین بسیار دونده و جنگنده ظاهر شده‌اند، اما نباید از نقش محمدرضا اسلامی سرمربی کاربلد و خبره این تیم هم به سادگی عبور کرد.

این مربی در طول بازی‌های تیم هفت الماس در برابر حریفان چه در دیدارهای خانگی و چه در بازی‌های خارج از خانه به خوبی روحیه خودباوری و اعتماد به نفس بالا را به بازیکنان جوان تیمش تزریق کرده است و موجب شده تا شاگردانش در طول زمان دیدارهای خود تا آخرین لحظات و ثانیه‌ها با بازیکنان حریف بجنگند و از نام و نشان تیم رقیب هراسی را به دل راه ندهند.

اتفاقی که به طور یقین در این فصل از مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور هم صورت گرفته است و بازیکنان تیم هفت الماس با ارائه بازی‌های منطقی و حساب شده خود نشان داده‌اند که به خوبی دستورات مربی و کادر فنی خود را به بهترین شکل ممکن در زمین بازی پیاده می‌کنند.

محمدرضا اسلامی سرمربی تیم بسکتبال هفت الماس قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه شاگردانش تا این لحظه از مسابقات سوپرلیگ بسکتبال باشگاه‌های کشور عملکرد خوب و قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته و فراتر از انتظار ظاهر شده‌اند، اظهار کرد: تیم بسکتبال هفت الماس قزوین از وجود بازیکنان جوانی سود می‌برد که به طور یقین این بسکتبالیست‌ها در سال‌های آتی می‌توانند خود را به عنوان چهره‌های برتر این رشته ورزشی به جامعه بسکتبال کشورمان معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای این فصل از مسابقات سوپرلیگ بسکتبال باشگاه‌های کشور تصور می‌شد که تیم هفت الماس تنها بتواند هفده و هجده امتیاز را از آن خود کند، افزود: خوشبختانه شاگردانم با ارائه بازی‌های قابل قبول و درخشان موفق شدند تا این لحظه از برگزاری این رقابت‌ها شش پیروزی را در کارنامه به ثبت برسانند تا تیم هفت الماس بتواند در حال حاضر در جمع هشت تیم بالایی جدول قرار گرفته باشد.

اسلامی با بیان اینکه شاگردانش در دیدارهای قبلی خود به ویژه مقابل تیم استقلال زرین در قشم می‌توانستند برنده از زمین بازی خارج شوند و به تعداد پیروزی‌های خود در این فصل اضافه کنند، عنوان کرد: بازیکنان هفت الماس تا ثانیه‌های پایانی از میزبان خود پیش افتاده بودند که متاسفانه اتفاقاتی در واپسین لحظات این دیدار به وجود آمد که موجب شد این دیدار در نهایت با چهار امتیاز اختلاف منجر به باخت تیم ما شود.

سرمربی تیم هفت الماس قزوین با بیان اینکه بازیکنان تیم بسکتبال هفت الماس قزوین در این فصل زحمات زیادی کشیده و تمرینات سنگین و پرفشاری را سپری کرده‌اند، یادآور شد: خوشبختانه شاگردانم در هر دیدار که نتیجه آن با پیروزی و یا شکست همراه باشد، توانسته‌اند عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارند و همین امر مسئولان و کادر فنی تیم را تا این لحظه راضی نگه داشته است.

وی با اظهار امیدواری از اینکه تیم هفت الماس قزوین بتواند جواز حضور در جمع هشت تیم مرحله پلی‌آف مسابقات سوپرلیگ بسکتبال باشگاه‌های کشور را تصاحب کند، خاطرنشان کرد: به طور حتم برای به دست آوردن این عنوان تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم  در بین هشت تیم بالایی جدول قرار بگیریم.

اما محمدرضا صفری رئیس هیئت بسکتبال استان قزوین هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، با اشاره به اینکه تیم تازه وارد هفت الماس با داشتن بازیکنان جوان و با انگیزه تا این لحظه یکی از پدیده‌های این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور بوده است، تصریح کرد: به طور یقین بازیکنان تیم هفت الماس با توجه به اینکه باید پنج بازی باقیمانده دیگر را تا پایان مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور مقابل رقیبان انجام دهند، این فرصت را دارند تا امتیازهای حساس را جمع‌آوری کنند.

وی با اشاره به اینکه تماشاگران قزوینی بدون شک در دیدارهای خانگی و پیروزی بازیکنان هفت الماس مقابل رقیبان نقش ارزنده‌ای را ایفا کرده‌اند، عنوان کرد: به طور یقین تماشاگران با شور و حرارتی که در سالن‌های ورزشی به وجود می‌آورند، از سرمایه‌های اصلی ورزش استان قزوین به شمار می‌روند.

صفری با بیان اینکه تشویق پرشور تماشاگران قزوینی در سالن شهید بابایی روحیه و انگیزه بازیکنان هفت الماس را در دیدار مقابل رقیبان بالاتر خواهد برد، تصریح کرد: یقینا بازیکنان تیم هفت الماس هم با دل و جان در زمین بازی می‌کنند تا با پیروزی بتوانند دل تماشاگران که  حامیان اصلی آنان هستند را به دست آورند و آنان با شور و شادی سالن ورزشی را ترک کنند.

رئیس هیئت بسکتبال استان قزوین با اشاره به اینکه این هیئت ورزشی در طول سال‌های اخیر برنامه‌ریزی منظم را در دستور کار خود قرار داده است، عنوان کرد: خوشبختانه ما در سطح کشور و در همه سنین تیم‌های خوبی داریم که البته تمامی توجه ما به تیم‌های رده‌های سنی پایه است، رده‌هایی که در سایه توجه بیشتر می‌توانند آینده رشته ورزشی بسکتبال را در سطح استان بیمه کنند.

مهدی نوروزی دبیر هیئت بسکتبال استان قزوین هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه رشته ورزشی بسکتبال در سال‌های اخیر توانسته است به سرعت مراحل رشد و پیشرفت را پشت سر بگذارد، عنوان کرد: حضور تیم جوانه آبیک و صعود این تیم به مسابقات دسته دوم بسکتبال باشگاه‌های کشور در سال آینده، شرکت تیم تاکستان در مسابقات این فصل لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور در کنار حضور تیم‌های هفت الماس و تیم بسکتبال بانوان کشاورز قزوین در مسابقات سوپرلیگ بسکتبال باشگاه‌های کشور همگی نشان از رشد و شکوفایی هیئت بسکتبال استان در سال‌های اخیر است.

وی با اشاره به اینکه تیم هفت الماس قزوین در نخستین فصل حضور خود در مسابقات سوپرلیگ بسکتبال باشگاه‌های کشور فراتر از انتظار ظاهر شده و در مقابله با تیم‌های مدعی بدون دلهره و استرس بازی کرده است، تصریح کرد: جوانان کم سن و سال و جویای نام تیم هفت الماس با درخشش خیره‌کننده خود اثبات کرده‌اند که برای نشان دادن توانایی‌های خود از انگیزه‌های بالایی برخوردار هستند، به طوریکه در صورت داشتن تجربه بیشتر می‌توانند تیم‌های بزرگ را از پا درآورند، گرچه در مسابقات این فصل هم بازیکنان هفت الماس بازی‌های درخور توجه و ارزنده‌ای را مقابل رقیبان خود به نمایش گذاشته‌اند.

انتهای پیام/77004/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول