اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برنامه‌های دهه فجر آموزش و پرورش آبیک اعلام شد

برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز آبیک

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک از برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز این شهرستان در دهه فجر خبر داد.

برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز آبیک

احمد نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر یادواره شهدای 9 فرهنگی و 17 دانش‌آموز شهرستان آبیک 13 بهمن ماه در سالن سمائیان برگزار می‌شود.

وی افزود: یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان آبیک با هدف گرامیداشت و زنده نگه داشتن نام و یاد این شهدای بزرگوار و آشنایی  بیشتر دانش‌آموزان با شهدا برگزار می‌شود.

این مسئول از نواخته شدن زنگ انقلاب در یکی از مدارس شهرستان آبیک با حضور مسئولان در 12 بهمن ماه  به یمن ورود امام راحل خبر داد و گفت: زنگ انقلاب با حضور مسئولان شهرستان آبیک در یکی از مدارس شهر خاکعلی و روستاهای قشلاق و زیاران نواخته می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک برگزاری جلسه شورای همفکری آینده‌سازان دانش‌آموز پسر و دختر، برگزاری جشنوراه غذا در هنرستان دخترانه کار و دانش متانت، برپایی نمایشگاه روزشمار انقلاب شامل تصاویر و اخبار روزنامه‌های بهمن 57 و اتفاقات آن روز و ورود امام راحل به میهن در همه مدارس را از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش در دهه فجر برشمرد.

وی ادامه داد: در دهه فجر، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و دست‌سازه‌های دانش‌آموزان شهرستان آبیک شامل نقاشی و هنرهای دستی و تجسمی با موضوع انقلاب و دستاوردهای آن در کانون پسرانه شهید شیخ حسنی برپا می‌شود.

*برگزاری چهار نشست سیاسی و بصیرتی در مدارس

نوروزی از بازدید مسئولان آموزش و پرورش و کمیته بسیج دانش‌آموزی از واحدهای بسیج مدارس پرجمعیت و آموزش وبلاگ‌نویسی دانش‌آموزان بسیجی دبیرستان‌های دختر و پسر در پژوهش‌سرای رازی و برگزاری همایش تجلیل از برگزیدگان قرآنی در کانون پسرانه شهید شیخ حسنی و برگزاری محفل انس با قرآن کریم در کانون دخترانه شهید خجسته‌روز در دهه فجر خبر داد.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات علمی و تجلیل از دانش‌آموزان نخبه در کانون‌های پسرانه شهید شیخ حسنی و دخترانه شهید خجسته‌روز و برگزاری جشنواره سفره‌های ایرانی در کانون دخترانه شهید خجسته‌روز از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

وی افزود: در ایام الله دهه فجر چهار نشست سیاسی و بصیرتی با موضوع «انقلاب و سبک زندگی اسلامی» با حضور کارشناسان سیاسی و مسئولان شهرستان آبیک در مدارس مقطع راهنمایی و دبیرستان دخترانه و پسرانه برگزار می‌شود.

نوروزی از گلباران و عطر افشانی گلزار شهدای شهر آبیک با حضور دانش‌آموزان در روز چهارشنبه 16 بهمن ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن و عترت، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا، مسابقات فوتسال با حضور دانش‌آموزان آبیک و شهرستان‌های نظرآباد و ساوجبلاغ و استان البرز، مسابقات هندبال دانش‌آموزان پسر مقطع ابتدایی و مسابقات هندبال، طناب‌زنی و تنیس مدارس ابتدایی دخترانه در سالن سمائیان و مسابقات دو و میدانی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی از دیگر برنامه‌هایی است که در دهه فجر برگزار می‌شود.

وی از برگزاری همایش دانش‌آموزان ممتاز علمی و مبتکران بسیجی در دهه فجر خبر داد و بیان کرد: 30 نشست دینی در 30 مدرسه با حضور کارشناسان دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک برگزار می‌شود.

*اجرای سرود همگانی 1357 نفره در راهپیمایی 22 بهمن

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک با اشاره به برگزاری مراسم ویژه وفات حضرت معصومه (س) در مدارس دخترانه این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در دهه فجر روسای شوراهای دانش‌آموزی با مسئولان و معاونان آموزش و پرورش دیدار می‌کنند که این دیدار در ارتقای هوش اجتماعی و رشد اجتماعی دانش‌آموزان موثر خواهد بود.

نوروزی اضافه کرد: در مراسم راهپیمایی 22 بهمن 1357 نفر از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با دبیرستان سرود همگانی سر می‌دهند.

وی اذعان داشت: اجرای سرود همگانی که برای سومین سال است در راهپیمایی روز 22 بهمن شهرستان آبیک برگزار می‌شود در ایجاد هیجان، وجد و نشاط در مردم و دانش‌آموزان تاثیر بسزایی خواهد داشت چرا که از کارهای ظریف فرهنگی محسوب می‌شود.

وی افزود: رسالت و وظیفه ذاتی آموزش و پرورش تببین انقلاب و دستاوردهای آن و انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های آن به نسلی است که انقلاب را ندیده و درک نکرده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ابراز داشت: انقلاب اسلامی پدیده قرن حاضر است که شناساندن آن به نسل نوجوان و جوان از سوی مسئولان فرهنگی مضاعف‌تر، حساس‌تر و ماندگارتر است.

نوروزی گفت: استقبال از دهه فجر شامل تزیین و آذین‌بندی، روزنامه دیواری، نمایشگاه عکس از سوی دانش‌آموزان آغاز شده که سبب نوعی تکاپو، جوشش و نشاط در مدارس شده است.

*بازدید 40 نفر از دانش‌آموزان از موزه عبرت

مدیر آموزش و شهرستان آبیک از بازدید 40 نفر از دانش‌آموزان نمونه و شاخص شهرستان آبیک در دهه فجر از موزه عبرت خبر داد و افزود: در این بازدید، دانش‌آموزان با شخصیت‌های بزرگ انقلابی که در پیروزی انقلاب نقش داشتند، آشنا می‌شوند.

نوروزی افزود: دانش‌آموزان در این بازدید با ماکت‌های شکنجه، ابزارآلات شکنجه و عملکرد و آزاد و اذیت‌های ساواک آشنا می‌شوند. در این موزه تصاویری از انقلابیونی وجود دارد که به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/77006/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول