اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت جهاد دانشگاهی واحد استان البرز

همایش سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی در البرز برگزار می‌شود

همایش سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی به منظور توسعه فرهنگ بهره‌گیری از دانش و تکنیک‌های درمانی طب سنتی و مکمل در البرز برگزار می‌شود.

همایش سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی در البرز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، منیره سهرابی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز گفت: معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز سلسله همایش‌هایی تحت عنوان سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به منظور توسعه فرهنگ بهره‌گیری از دانش و تکنیک‌های درمانی طب سنتی و مکمل در راستای افزایش توانمندی‌های پزشکان عمومی و همچنین دانش‌آموختگان گروه علوم پزشکی برگزار می‌کند.

وی افزود: ارتقای سطح دانش و توانمندی‌های پزشکان نسبت‌ به ‌طب سنتی و مکمل‌، ترویج‌ فرهنگ‌ِ به‌کارگیری آموزه‌های طب سنتی در میان دانش‌آموختگان گروه علوم پزشکی، استفاده از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در درمان، کاهش واردات دارو، کاهش هزینه‌های درمانی در کشور، کوتاه شدن مسیر درمان با استفاده از آموزه‌های طب سنتی، بهره‌وری بیشتر فعالیت پزشکان عمومی و ایجاد فرصت‌های بهتر و بیشتر شغلی برای پزشکان عمومی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

سهرابی با اشاره به محورهای این همایش‌ها، خاطرنشان کرد: اهمیت و جایگاه طب سنتی در جامعه ایرانی - اسلامی، سلامت از منظر طب سنتی، تأثیر آموزه‌های طب سنتی در سبک زندگی ایرانی - اسلامی، گیاهان دارویی و داروسازی سنتی، تغذیه در طب سنتی، اعمال یداوی در طب سنتی، بادکش درمانی، راهکارهای توسعه آموزه‌های طب سنتی در سطوح مختلف افراد جامعه، صنعت، اقتصاد و طب سنتی و مکمل از جمله مباحثی است که در این همایش‌ها بررسی می‌شود.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد البرز گفت: در این همایش، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگاه‌ها و موسسات علمی و پژوهشی با هدف معرفی دستاوردهای گیاهان دارویی در حوزه درمان به جامعه پزشکان برپا می‌شود.

وی ضمن استقبال از حضور پژوهشکده‌ها و موسسات علمی و پژوهشی در نمایشگاه افزود: این موسسات و پژوهشگاه‌ها می‌توانند با انجام هماهنگی‌های قبلی در این نمایشگاه حضور یابند.

سهرابی خاطرنشان کرد: در اولین همایش از سلسله همایش‌های سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی، مباحثی با عنوان جایگاه و اهمیت طب سنتی در جامعه ایرانی - اسلامی، "شواهدشناسی گیاهان دارویی، تأثیر آموزه‌های طب سنتی بر سبک زندگی ایرانی - اسلامی و حجامت به ترتیب با سخنرانی دکتر خدادوست، دکتر تحویل‌زاده، دکتر فهیمی و دکتر عزیزخانی بررسی خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به زمان برگزاری همایش گفت: این همایش 17 بهمن ماه در سالن نظام پزشکی واقع در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2302/س/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول