اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دولت با عرضه سبد کالا بازار را در کنترل خود در می‌آورد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت با عرضه سبد کالا به صورت مستقیم و غیرمستقیم بازار را به کنترل خود در می‎آورد، گفت: همچنین دولت از این طریق بازار رونق را به وجود آورد.

دولت با عرضه سبد کالا بازار را در کنترل خود در می‌آورد

سعید زمانیان در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: به دلیل نا‌بسامانی‌های اقتصادی و ضعف نظارت، قیمت ارزاق عمومی و انواع کالا در بازار سیر صعودی یافت و حدود 16 تا 20 میلیون نفر از مردم کشور به زیر خط فقر سقوط کردند و حالا توان خرید حداقل‌های مایحتاج روزانه خود را هم ندارند.

وی افزود: در پی بدتر شدن شرایط اقتصادی، افزایش نرخ بیکاری و کاهش قدرت خرید، اقشار آسیب‌پذیر برای تأمین نیازهای اولیه خود با سختی زیادی روبه‌رو هستند.

زمانیان با بیان اینکه دولت با این تصمیم به صورت مستقیم و غیرمستقیم بازار را به کنترل خود در می‎آورد، گفت: دولت از طریق اختصاص سبد کالا به این اقشار می‎تواند در بازار رونق به وجود آورد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تأمین سبد کالا از یک جهت از تولیدات داخلی حمایت می‌کند و رونق خوبی در بخشی از اقتصاد به وجود می‌آورد و از جهت دیگر با اختصاص رایگان سبد کالا به جامعه هدف، از اقشار نیازمند حمایت می‌کند.

زمانیان با هشدار به مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره احتمال توزیع کالاهای بی‌کیفیت، اظهار کرد: دولت به ویژه مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به شدت مراقب باشند تا توزیع اقلام بی‌کیفیت اتفاق نیفتد.

وی با بیان اینکه شخصیت هیچ انسانی نباید مورد بی‎احترامی و تخفیف قرار گیرد، گفت: مسئولان باید بهترین نوع برنج، مرغ، تخم‌مرغ، پنیر و روغن را در اختیار مردم قرار دهند.

به گفته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، تعاونی‌های مصرف روستایی، اداری و کارگری شبکه خوبی برای اطمینان از رسیدن سبد کالایی به دست مصرف‌کنندگان هستند.

انتهای پیام/68004/صا20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول