اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان اردبیل:

کارگاه ادبیات کودکان و نوجوانان برپا می‌شود

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: چراغ ادبیات کودک و نوجوان استان اردبیل با تشکیل جلسات تخصصی و کارگاه‌های متنوع در این حوزه پرفروغ‌تر می‌شود.

کارگاه ادبیات کودکان و نوجوانان برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساسان ناطق عصر امروز در نشست هماهنگی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل اظهار داشت: جلسات تخصصی کارگاه ادبیات کودک و نوجوان روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته به مدیریت ناهید اللهویردیزاده از کارشناسان ادبی استان و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در تالار سخن مرکز آموزش حوزه هنری استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که حوزه هنری استان اردبیل در سال‌جاری و برنامه‌های سال 93 توجه ویژه به بحث ادبیات کودک و تربیت نسل آینده ادبیات استان دارد، این کارگاه تخصصی همزمان با طرح ویژه استعدادیابی در سطح مدارس استان در بهمن ماه سال‌جاری کلید می‌خورد تا به طور شایسته نگاه ریشه‌ای به رشد صحیح ادبیات پایه در اردبیل داشته باشد.

رئیس حوزه هنری استان با یادآوری اینکه برگزاری این کارگاه‌ها می‌تواند به استعدادیابی در رشته ادبیات کودکان و نوجوانان و ظهور و بروز توانمندی‌های بیشتر کمک کند، خاطر نشان کرد: این خود زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا کودکان و نوجوانان ما راغب‌تر از هر زمان دیگر در بخش خلق آثار ادبی و هنری فعالیت کنند.

این کارگاه از ساعت 16 تا 18 روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته در ساختمان آموزش حوزه هنری استان اردبیل برگزار می‌شود.

اجرای نمایش قصه «دخترک و جنگل زیبا» برای کودکان و نوجوانان اردبیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل از نمایش قصه دخترک و جنگل زیبا دیدن کرد.

این نمایش که ویژه کودکان و خانواده‌هاست توسط گروه تئاتر عنوان تهیه شده و شهرداری اردبیل و سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اردبیل در تولید آن مشارکت کرده‌اند.

صدیف بدری بعد از تماشای این نمایش در جمع بازیگران و عوامل نمایش قصه دخترک و جنگل زیبا از تلاش هنرمندانه این گروه تقدیر کرد.

وی به محتوای غنی و قابل تأمل نمایش اشاره کرد و افزود: این نمایش دارای مضمون و پیام خوبی برای بچه‌هاست و به آنان یاد می‌دهد که به بزرگترها احترام بگذارند و به حرف پدر و مادر گوش بدهند.

شهردار اردبیل بر لزوم تولید نمایش‌های ویژه کودکان با موضوع شهروندی تاکید کرد و ادامه داد: ارتقای فرهنگ شهرنشینی نیازمند تولید آثار هنری و بهره‌مندی از هنرمندان شاخه‌های مختلف است.

فتحی رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اردبیل نیز از هنرنمایی بازیگران، عوامل هنری و فنی قدردانی کرده و در سخنانی بر تأثیر هنر نمایش در جامعه تاکید کرد.

نمایش قصه دخترک و جنگل زیبا به کارگردانی حسن شیخ‌زاده تا دهم بهمن ماه در دو سانس صبح (ساعت 10) و عصر (ساعت 16:30) در تالار فدک به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/62004/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول