اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان خبر داد

‌بهره‌مندی 6 شهر سیستان و بلوچستان از خدمات ‌اورژانس اجتماعی‌

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 6 شهر استان ‌از خدمات مراکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی بهره‎مند هستند، گفت: در ایام دهه فجر در شهرستان خاش نیز فعالیت این مرکز ‌آغاز می‌شود.

‌بهره‌مندی 6 شهر سیستان و بلوچستان از خدمات ‌اورژانس اجتماعی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمدرضا سراوانی عصر امروز در کارگروه اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سنوات گذشته بهزیستی بر‌اساس تحلیل‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده در حوزه اجتماعی بخشی از خدمات خود را به مناطق کمتر توسعه یافته و حاشیه با رویکرد ورود به کانون‌های آسیب‌زا، شناسایی، خدمات پیشگیرانه با عنوان مرکز مداخله در بحران به افراد در معرض آسیب انتقال داد.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان با اشاره به این مسئله که در حال حاضر 6 شهر سیستان و بلوچستان از خدمات مراکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی بهره‎مند هستند، گفت: در سال جاری و در ایام دهه فجر در شهرستان خاش نیز فعالیت این مرکز ‌ آغاز می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: در سا‌ل‎های گذشته و در ابتدای فعالیت مراکز اورژانس اجتماعی در استان متأسفانه قانون جامعی در این زمینه وجود نداشت و تنها مرجع قانونی در این حوزه قانون ساماندهی کودکان خیابانی و کار بود که 11 دستگاه را مکلف به همکاری با این نهاد می‌کرد که با همکاری و انعقاد تفاهمنامه‌های دو جانبه با برخی ادارات، مانند دادگستری و سایر دستگاه‌های این کار مهم آغاز شد.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی تنها به مدد انجام کار گروهی و همیاری همه ارگان‌ها به نتیجه خواهد رسید اذعان داشت: با ابلاغ آئین‌نامه خدمات فوریت‌های اجتماعی فعالیت در این زمینه و همکاری ارگان‌ها رویکرد بهتری پیدا کرده است که امیدواریم سایر نهادهای مسئول نیز در این امر یاری‌گر بهزیستی باشند.

سراوانی افزود: طبق آیین‌نامه فوریت‌های اجتماع شامل، مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی و غیره پاسخگویی تلفنی فوریت‌های اجتماعی 123، خدمات سیار و پایگاه خدمات اجتماعی در بین خشونت دیدگان خانگی از قبیل کودک، همسر، معلول و سالمند آسیب دیده افرادی که قصد خود کشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‎اند و خانواده آنان، دختران و پسران فراری از منزل، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی و یا آسیب دیده زوجین متقاضی طلاق و افراد در معرض طلاق، کودکان خیابانی و مبتلایان به اختلال هویت جنسی در معرض آسیب باید به صورت رایگان و شبانه روزی انجام شود.

وی ضمن تاکید بر اهمیت خط تلفن فوریت‎های اجتماعی 123 اذعان داشت: هنوز زیر ساخت این خط توسط اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان‎ها و مناطق روستای دیگر استان فراهم نشده و زاهدان تنها شهری است که استان از خدمات این خط استفاده می‌کند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پی انعقاد تفاهم‌نامه با دادگستری استان خدمات مداخله‌ای این مرکز در میان افراد در معرض طلاق انجام می‌گیرد اما امیدواریم با توجه مسئولان دادگستری شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی در حوزه  آسیب‌های اجتماعی تعیین شود و حتی می‌توان پرونده‌های طلاق را نیز در این حوزه با دیدگاهی اجتماعی بررسی شود.

این مسئول در پایان با اشاره توجه به مشخص نبودن تابعیت بسیاری از جامعه هدف این مرکز خواستار تسهیل صدور شناسنامه به نوزادان و کودکان تحویل داده شده به شیر‌خوارگاه‎های استان برای جلو گیری از بروز مشکلات آتی این افراد برای دریافت خدمات شد.

انتهای پیام/75004/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول