اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی سمنان

یادواره 4900 شهید فرهنگی کشور برگزار می‏شود

رئیس ستاد برگزاری یادواره سردار حاج محمود اخلاقی، شهید شاخص آموزش و پرورش و چهار هزار و 900 شهید فرهنگی کشور از برگزاری این یادواره به میزبانی سمنان خبر داد.

یادواره 4900 شهید فرهنگی کشور برگزار می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محمدرضا جهان ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با گرامیداشت ایام‏الله دهه‌فجر گفت: تجلیل از شهدای فرهنگی، افتخاری محسوب می‏شود که امسال نصیب استان سمنان شده است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری کنگره شهدای فرهنگی کشور در سمنان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی است، افزود: جوانانی را در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کردیم که جزو بهترین‏ها و پاک‏ترین انسان‏ها بودند و امروز پاسداشت زحمات آن‌ها بر همه ما فرض است.

رئیس ستاد برگزاری یادواره شهید شاخص سردار محمود اخلاقی و چهار هزار و 900 شهید فرهنگی کشور با تاکید بر لزوم گرامیداشت رشادت‏ها و دلیری‏هایی که در دوران دفاع مقدس از سوی جوانان این مرز و بوم انجام شد، گفت: انتقال فرهنگ غنی ایثار و شهادت به معلمان، نوجوانان و کودکان و آحاد مردم جامعه دیگر هدفی است که در برپایی این کنگره دنبال می‏شود.

جهان با بیان اینکه امروز نیازمند این هستیم که از دوران دفاع مقدس به خوبی الگوبرداری شود، تصریح کرد: مردم بزرگ ایران اسلامی همیشه در حال آماده‏باش برای دفاع از کیان انقلاب و نظام اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه در کشور بیش از چهار هزار و 900 شهید فرهنگی تقدیم انقلاب اسلامی شده است، سهم استان سمنان از این تعداد را 124 شهید عنوان کرد.

رئیس ستاد برگزاری یادواره شهید شاخص سردار محمود اخلاقی و چهار هزار و 900 شهید فرهنگی کشور، شهید حاج محمود اخلاقی را شهید شاخص فرهنگی در سال‌جاری در سطح کشور معرفی کرد.

جهان گفت: به همین منظور، یادواره شهدای فرهنگی کشور به میزبانی سمنان برگزار می‏شود و این، افتخاری بود که نصیب استان شده است.

وی با اشاره به احتمال حضور وزیر آموزش و پرورش و فرمانده کل سپاه در این یادواره اظهار داشت: حضور این شخصیت‏ها هنوز قطعی نشده است.

رئیس ستاد برگزاری یادواره شهید شاخص سردار محمود اخلاقی و چهار هزار و 900 شهید فرهنگی کشور همچنین از حضور معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور، استاندار سمنان، جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرهنگیان، دانش‏آموزان و آحاد مردم در این یادواره خبر داد.

جهان افزود: این یادواره، روز پنج‏شنبه هفته جاری و از ساعت 9 صبح در سمنان برگزار می‏شود و از همه علاقه‏مندان دعوت به عمل می‏آید تا در آن شرکت کنند.

انتهای پیام/2249/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول